خودرو

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک
5
(3)

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک سیستمی است که زیر نظر پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا راه‌اندازی شده است. این سامانه اینترنتی به نشانی nobatdehi.epolice.ir به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی در مراکز شماره‌گذاری پلاک خودروها و موتورسیکلت فعال شده است.

بنابراین متقاضیان با دریافت نوبت قبلی می‌توانند جهت تعویض پلاک به صورت حضوری مراجعه کنند. از آنجایی که ساز و کار این سامانه برای بسیاری از افراد پیچیده است و هنوز هم افرادی هستند که از این روش جدید پلاک‌گذاری اطلاعی ندارند. به همین دلیل قصد داریم روش تعویض پلاک اینترنتی را به شما توضیح دهیم و همچنین تمام جزییات این سامانه اعم از مراحل ثبت نام و دریافت نوبت را برای درک بهتر برای شما آموزش دهیم.

نکته مهم: 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و عمومی دارد و تلاش ما در بروز نگهداشتن آن می‌باشد اما همراهان عزیز ردیاب من با شماره تماس موجود در وب سایت فقط در خصوص خرید ردیاب و مشاوره خرید ردیاب در ارتباط باشید، سوالات در خصوص مقالات عمومی و آموزشی را پاسخگو نیستیم. با تشکر 

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک چیست؟

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک خدمتی است که به تازگی به منظور کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان جهت تعویض پلاک خودرو، موتورسیکلت و خودروهای سنگین و نیمه سنگین ایجاد شده است. این سامانه جامع به صورت یکپارچه در سراسر کشور فعال است و در تمام روزهای کاری به جز ایام تعطیل آماده خدمات‌رسانی و ارائه نوبت به متقاضیان است.

مقالات پیشنهادی: استعلام کارت خودرو

پرداخت قسطی خلافی خودرو

کاربرد سامانه نوبت دهی تعویض پلاک چیست؟

فرایند تعویض پلاک خودرو در عین سادگی اما به دلیل حضور متقاضیان فراوان، مراکز شماره‌گذاری همواره با ازدحام جمعیت مواجه بودند و افراد زمان زیادی را صرف ایستادن در صف‌های طولانی می‌کردند.

با شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این نوع خدمات با راه‌اندازی یک سامانه اینترنتی نوبت‌‌دهی ساماندهی شد. با این اقدام شاهد کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از شلوغی در مراکز تعویض پلاک هستیم و متقاضیان نیز برای دریافت این خدمت زمان کمتری را معطل می‌شوند.

همچنین جهت جلوگیری از افزایش بار ترافیک مراجعه در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، متقاضیان استان‌های مختلف براساس جدول زمانی مشخصی تفکیک شده‌اند. بنابراین متقاضیان تعویض پلاک اینترنتی باید در ساعت مشخصی از طول روز جهت دریافت نوبت به این سامانه مراجعه کنند، در غیر اینصورت نمی‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

از نمونه‌های کاربردی و مؤثر این نوع سامانه‌ها می‌توان به سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو و سامانه نوبت دهی معاینه فنی اشاره کرد که راه‌اندازی آن در سال‌های اخیر سبب تسهیل و تسریع روند قانونی نقل و انتقال خودرو شده است.

مزایای استفاده از امکانات سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

در مدت کوتاهی که سامانه نوبت دهی تعویض پلاک به صورت اینترنتی فعال شده است، مزایای بسیار زیادی برای افراد متقاضی تعویض پلاک خودرو داشته است. با استفاده از امکانات ویژه این سامانه شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی از شلوغی و ازدحام با دریافت یک نوبت اینترنتی در زمان و روز مشخص به مراکز تعویض پلاک نزدیک‌ محل سکونت خود مراجعه کنید.

این روش دریافت نوبت اینترنتی در مقایسه با روش‌های قدیمی جهت تعویض پلاک با صف‌های طولانی خودروها در مراکز تعویض پلاک بسیار کاربردی‌تر است و متقاضیان ظرف کمتر از سه ساعت این خدمت دریافت می‌کنند. بنابراین صرفه‌جویی در زمان و انرژی مهمترین مزیت دریافت نوبت اینترنتی جهت تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت است.

همچنین متقاضیان تعویض پلاک بعد از دریافت نوبت در صورتی که به دلیل تداخل کاری امکان حضور در آن روز و ساعت در مراکز تعویض پلاک را نداشته باشند، به سادگی می‌توانند نوبت خود را لغو کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.

زمان مراجعه به سامانه اینترنتی نوبت دهی تعویض پلاک به تفکیک استانی

هر راننده‌ای در طول زندگی خود به طور قطع هنگام خرید خودروی جدید و یا تعویض آن با مرکز تعویض پلاک سر و کار خواهد داشت. حال که خدمات این مرکز به صورت اینترنتی و با دریافت نوبت قبلی همراه است، بهتر است که با نحوه مراجعه سامانه نوبت دهی تعویض پلاک این مرکز بیشتر آشنا شوید تا بتوانید این نیاز خود را پوشش دهید.

با توجه به لزوم فاصله گذاری اجتماعی در ایام کرونا و همچنین جلوگیری از صف‌های طولانی متقاضیان در سراسر کشور باید قبل از مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک باید یک نوبت اینترنتی دریافت کنند.

بنابراین متقاضیان استان‌های مختلف باید در یک ساعت از روز به این سامانه مراجعه کند تا بتوانند با درج اطلاعات شخصی و خودرو خود، یک زمان و تاریخ را برای مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک را تعیین کنند.

بنابراین افراد بدون داشتن نوبت غیر حضوری و اینترنتی در سامانه نوبت دهی، نمی‌توانند به این مراکز جهت دریافت خدمات مراجعه کنند. در ادامه جدول زمانبندی رزرو نوبت در این سامانه جهت تعویض پلاک خودرو به صورت اینترنتی با تفکیک استانی را مشاهده خواهید کرد.

جدول زمانبندی رزرو نوبت در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک خودرو
استان ساعت مراجعه به سامانه
بوشهر، تهران‌، کرمان، گیلان و یزد ساعت ۸ صبح
اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان ساعت ۹ صبح
اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس ساعت ۱۰ صبح
البرز، کردستان، گلستان و لرستان ساعت ۱۱ صبح
قم، ایلام، مازندران، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان ساعت ۱۲ ظهر
خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، زنجان، مرکزی، همدان و کرمانشاه ساعت ۱۴ بعدازظهر

تعویض پلاک خودرو ایران

مراحل تکمیل ثبت نام در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

متقاضیان برای استفاده از خدمات سامانه نوبت دهی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir به صورت اینترنتی در ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کنند. نحوه ثبت نام در این سامانه کاملا اینترنتی بوده و باید اطلاعات فردی خود را باید طبق مراحل زیر درج و تکمیل کنید.

1- ابتدا وارد سایت اصلی سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک خودرو شوید و روی گزینه ثبت نام کاربران کلیک کنید.

2- سپس در قسمت مورد نظر شماره همراه خود را وارد کنید و کد امنیتی نمایش داده شده را عینا تکرار کرده و روی دکمه سبز رنگ عضویت کلیک کنید.

3- در این مرحله، یک کد تایید 5 رقمی به شماره همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید.

4- در این مرحله یک صفحه برای شما نمایش داده می‌شود که باید مشخصات فردی خود را اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، تابعیت، شماره همراه و غیره را وارد کنید. بنابراین با انتخاب یک رمز عبور، با کلیک روی گزینه مورد نظر فرایند عضویت شما در این سامانه نوبت‌گیری تعویض پلاک تکمیل خواهد شد.

بر این اساس متقاضیان تعویض پلاک اینترنتی در تمام استان‌ها باید در این سامانه ثبت نام کنند تا بتوانند برای دریافت نوبت درخواست بدهند.

راهنمای کامل دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک

در صورتی که تمام مراحل ثبت نام در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک را طی کرده باشید، حالا می‌توانید، جهت دریافت نوبت به صورت آنلاین طبق مراحل زیر اقدام کنید.

1- متقاضیان برای ورود به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک باید از طریق وب سایت epolice.ir گزینه ورود را انتخاب کنند.

2- در این مرحله، متقاضیان باید شماره همراه خود را با رمز عبور انتخابی هنگام ثبت نام در سامانه را وارد کنند و بعد از وارد کردن کد امنیتی مورد نظر، روی گزینه کلیک کنند.

3- در این مرحله متقاضیان نوبت تعویض پلاک باید اطلاعات حساب کاربری خود وارد کنند تا از طریق حساب کاربری خود وارد قسمت نوبت‌دهی شوند.

آغاز مرحله ثبت درخواست در سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک

1- در این مرحله، متقاضیان باید نام استان، نام شهر، نوع وسیله نقلیه و نوع خدماتی که قصد دریافت نوبت جهت انجام آن را دارند را انتخاب کنند. این فرایند به سادگی از طریق گزینه جستجو قابل انجام است.

2- حال متقاضیان باید برای دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک، بر روی یکی از گزینه‌های موجود کلیک کنند.

3- مجددا در این مرحله، از متقاضیان خواسته می‌شود که نوع خدمت خود را انتخاب کنند و گزینه مربوط به آن را فعال کنند. لازم به ذکر است متقاضیان برای دریافت خدمت تعویض پلاک باید گزینه نقل و انتقال را انتخاب کنند.

مرحله تعیین تاریخ و ساعت مراجعه حضوری به مرکز تعویض پلاک

1- متقاضیان پس از انتخاب نوع خدمت مورد نظر در سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک، باید یک تاریخ را برای مراجعه حضوری به مرکز تعویض پلاک در محدوده محل زندگی خود را تعیین کنند.

2- پس از انتخاب تاریخ، باید ساعت مورد نظر خود را برای حضور انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برخی از ساعت‌های آن تاریخ با رنگ قرمز نمایش داشته می‌شود که نشان دهنده رزرو بودن آن نوبت در ساعت مشخص است. پس از بین ساعات سفید رنگ یک گزینه را انتخاب کنید.

3- در مرحله بعدی، متقاضیان باید نوع وسیله نقلیه خود را به همراه شماره پلاک آن را وارد کنند. سپس در انتهای صفحه تیک مربوط به “شرایط و مدارک لازم جهت نقل و انتقال را مطالعه کرده‌ام:، را فعال کنند.

4- در انتها باید روی گزینه ثبت نوبت کلیک کنید تا فرایند نوبت‌گیری شما تکمیل شود.

در صورتی که تمام مراحل نوبت‌گیری در سامانه مورد نظر را به درستی انجام دهید . با دریافت یک کد پیگیری درخواست نوبت اینترنتی شما به راحتی در روز و ساعت مشخص شده ثبت و رزرو خواهد شد. بنابراین برای مراجعه به مرکز تعویض پلاک تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. همچنین خلافی خودرو را پرداخت کرده و مدارک مورد نیاز خودرو و محل سکونت خود را آماده کنید تا در کمترین زمان فرایند تعویض پلاک شما انجام شود.

نکات مهم درباره تعویض پلاک اینترنتی

  • سامانه نوبت دهی تعویض پلاک به صورت اینترنتی انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت تنها یک وب سایت به نشانی epolice.ir دارد و تمام متقاضیان شهرها و استان‌های کشور باید از طریق آن برای دریافت نوبت اقدام کنند.
  • پس از دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک سعی کنید حتما در زمان مشخص شده به مراکز مربوطه مراجعه کنید تا مراحل تعویض پلاک شما سریعا انجام شود.
  • با وجود ثبت اطلاعات فردی و خودرو هنگام دریافت نوبت اینترنتی، هنگام حضور در مراکز تعویض پلاک باید مدارک معتبر مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.

مهمترین قوانین و مقررات حاکم بر سامانه نوبت‌ دهی تعویض پلاک

سامانه نوبت‌‌دهی تعویض پلاک مانند هر سامانه دیگری از قوانین و مقررات خاصی پیروی می‌کند که همه متقاضیان ملزم به رعایت آنها هستند.

  • هر فرد مجاز به دریافت تنها یک نوبت از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک است.
  • در صورت عدم مراجعه در روز و ساعت رزرو شده جهت تعویض پلاک اینترنتی، نوبت متقاضی به‌ صورت خودکار باطل می‌شود.
  • در صورت تداخل نوبت رزرو شده تعویض پلاک با کارهای شخصی دیگر باید طریق حساب کاربری در سامانه مورد نظر نسبت به لغو نوبت خود اقدام کنید.
  • متقاضیان در صورت عدم مراجعه در زمان رزرو شده برای دریافت نوبت بعدی با محدودیت‌هایی روبرو خواهند شد.
  • خریدار خودرو و متقاضی تعویض پلاک باید قبل از اقدام جهت رزرو و نوبت‌گیری، مدارک احراز محل سکونت خود را تکمیل کند.
  • هنگام مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک، مدارک هویتی فرد متقاضی به همراه خودرو و شماره پلاک ثبت شده باید با اطلاعات ثبت شده در سامانه اینترنتی نوبت دهی مطابق داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم که شما را با ضرورت‌های نوبت‌گیری از طریق سامانه نوبت دهی تعویض پلاک آشنا کنیم. همچنین مراحل ثبت نام و نحوه رزرو نوبت نیز جهت مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک استان‌ها شرح داده شد. بنابراین در صورت تکمیل کردن تمام این جزییات دیگر نگرانی بابت فرایند پلاک‌گذاری خودروی جدید خود نخواهید داشت.

در ابتدایی ترین‌ مرحله نوبت دهی تعویض پلاک چه باید کنیم؟

به وب سایت nobatdehi.epolice.ir مراجعه فرمایید، عضو شوید و سپس وقت بگیرید. آموزش کامل آن در وب سایت موجود است.

آیا تمامی صاحبین وسایل نقلیه می‌توانند در سامانه نوبت دهی پلاک ثبت نام کنند؟

بله تمامی صاحبین انواع خودرو، موتور سیکلت، خودرو سنگین و ... می‌توانند جهت تعویض پلاک در آن ثبت نام کنند.

نکته مهم: این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و ردیاب من در خصوص پاسخ به سوالات شما بزرگواران مسئول نیست، هدف ما از تولید مقالات عمومی کمک به شما کاربران عزیز جهت رسیدن به نتیجه است همچنین در خصوص بروزرسانی مطالب تلاش داریم، اگر شما نیز نظراتی دارید یا موردی دچار تغییر شده است بفرمایید تا اصلاحات انجام شود.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *