ردیاب خودرو

روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو

روش های جلوگیری از سرقت خودرو
0
(0)

بررسی و انتخاب بهترین روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر صاحب خودرویی است که می‌خواهد از به سرقت رفتن خودرو خود جلوگیری کند، در این مقاله از سری مقالات وبلاگ ردیاب من می‌خواهیم به این موضوع مهم بپردازیم و راه‌کارهایی کلیدی را در خصوص افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

برای جلوگیری از سرقت خودرو راه‌کارهای اصولی و مهم زیادی وجود دارد که هر کدام را به ترتیب خدمت شما عزیزان شرح می‌دهیم، سعی کنید موارد را به دقت بررسی و پیاده سازی کنید.

1- جهت جلوگیری از سرقت خودرو را در محیطی خلوت پارک نکنید

محیط‌های خلوت و تاریک معمولا ریسک امنیتی خودرو را بسیار بالا می‌برد زیرا سارقین با خیالی آسوده تر می‌توانند نسبت به سرقت خودرو اقدام کنند. توصیه ما این است که خودرو را در محیط‌هایی پر رفت و آمد و شلوغ پارک کنید که سارقین این ریسک را برای سرقت وسیله نقلیه شما نکنند و خودرو شما ایمن و مطمئن بماند.

معمولا خودروهایی که در محیط‌های شلوغ و روشن پارک شده‌اند انتخاب اول سارقین نیستند. اگر مجبور به پارک خودرو خود در محله‌ای خلوت شدید سعی کنید در قسمتی از کوچه پارک کنید که خانه‌ها دارای دوربین مدار بسته هستند یا حداقل فاکتورهای دیگر را برای جلوگیری از سرقت خودرو رعایت کنید.

همچنین سعی کنید خودرو را به سمتی پارک کنید که سارق برای حرکت خودرو شما مجبور به دور زدن با ماشین کند تا به این ترتیب اگر در حین سرقت متوجه این موضوع شدید بتوانید خودتان را به خودرو برسانید.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

2- پس از پارک کردن شیشه‌ها، درب و قفل شدن خودرو را چک کنید

پس از پارک خودرو سعی کنید حتما شیشه‌های خودرو را مورد بررسی قرار دهید که بسته باشند همچنین درب‌ها ماشین را چک کنید که باز نمانده باشند. توصیه می‌کنیم حتما مطمئن شوید که درب‌ها قفل شده باشند. حتی اگر به این موضوع شک داشتید برگردید و مجدد خودرو را قفل کنید تا از این موضوع کاملا مطمئن شوید.

3- استفاده از قفل فرمان یا قفل پدال برای جلوگیری از سرقت خودرو

روش دیگر برای جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از قفل فرمان و قفل پدال است. معمولا سارقینی که قفل پدال و قفل فرمان را بر روی خودرو شما می‌بینند کم تر اقدام به سرقت می‌کنند. 

دلیل این است که سارق باید زمان را برای باز کردن قفل بگذارد و این خودش یک ریسک به حساب می‌آبد و ترجیح می‌دهد به سمت خودروهایی برود که از قفل فرمان یا قفل پدال استفاده نمی‌کنند.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

4- در خودرو وسایل ارزشمند قرار ندهید

اگر در خودرو مخصوصا بر روی صندلی‌ها که به چشم سارق می‌آید وسایل ارزشمند شما موجود باشد خب مطمئنا برای سارق جذابیت ایجاد می‌کند که درب خودرو را باز کند و اجناس را به سرقت ببرد پس حتما دقت داشته باشید شیء خاصی در خودرو مخصوصا بر روی صندلی‌ها باقی نمانده باشد که جلوه‌گری کند و منجر به سرقت رفتن شود.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

5- مطمئن کردن صندوق عقب و جلو

برای اینکه با خیال راحتی خودرو را در هر محیطی پارک کنید سعی داشته باشید از ققل‌های مطمئن برای صندوق عقب و جلو خودرو استفاده کنید که برای سارق خنثی کردن آنها ساده نباشد و او را به زحمت بیاندازد.

6- استفاده از دزدگیر خودرو

یک راه‌کار مهم این است که می‌توانید از دزدگیر استفاده کنید. با استفاده از دزدگیر مطمئنا آژیر دزدگیر پس از به صدا در آمدن سارق را فرار می‌دهد و شما را مطلع می‌کند که به خودروتان سر بزنید و از وضعیت آن آگاه شوید. امروزه دزدگیرهای حرفه‌ای همانند دزدگیر تصویری خودرو و دزدگیر سیم کارتی تولید شده است که کابردهای بسیار ویژه دارد.

صفحات پیشنهادی

خرید دزدگیر ماشین ساده

خرید دزدگیر تصویری ماشین

اما دزدگیر تنها و نهایی ترین راه کار برای جلوگیری از سرقت خودرو نیست بلکه راه‌کار حرفه‌ای تر و مهمتری نیز موجود است…

7- خرید ردیاب خودرو جهت جلوگیری از سرقت خودرو

خرید ردیاب خودرو در راستای جلوگیری از سرقت خودرو را گذاشیم آخرین مورد تا به صورت مفصل برای شما عزیزان توضیح دهیم زیرا این مورد به صورت کلی بهترین روش برای جلوگیری از سرقت در خودروها است و کاربردهای ویژه دیگری را نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

ردیاب خودرو امکانات بسیار ویژه‌ای دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

هشدار حمل با جرثقیل : اگر فردی اقدام به بکسل کردن خودرو شما کند ردیاب به شما اطلاع می‌دهد

هشدار سرقت باتری خودرو : اگر فردی باتری خودرو را از مدار خارج کند و سعی در به سرقت بردن باتری خودرو داشته باشد

هشدار روشن و خاموش شدن خودرو : اگر فردی خودرو شما را روشن کند

خاموش کردن خودرو از راه دور : با استفاده از ردیاب خودرو می‌توانید خودرو خود را از راه دور خاموش کنید یا اینکه در محیط‌های غیر مطمئن برق آن را قطع کنید

هشدار سرعت غیر مجاز : اگر فردی با خودرو شما سرعتی غیر استاندارد داشته باشد ردیاب به شما اطلاع می‌دهد

هشدار ورود و خروج از محدوده مجاز : می‌توانید محدوده‌ای را در شهر در نظر بگیرید در اینصورت خودرو اگر وارد یا خارج شود از این محدوده بلافاصله خودرو به شما اطلاع می‌دهد.

بررسی موقعیت لحظه‌ای و تاریخچه مسیر : ردیاب این قابلیت را دارد که موقعیت لحظه‌ای خودرو را به شما نشان دهد یعنی اگر خودرو شما حتی به سرقت برود با استفاده از ردیاب می‌شود به راحتی آن را پیدا کرد.

هشدار کار در جا

بررسی ولتاژ خودرو

سرویس‌های دوره‌ای خودرو

و بسیاری امکانات کاربردی دیگر که این موارد نظارتی هستند یعنی ردیاب علاوه بر موارد امنیتی ویژگی‌های بسیار زیادی در زمینه نظارتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو چیست؟

توصیه ما بدون شک استفاده از ردیاب خودرو در کنار یک مورد دیگر که مکمل همدیگر شوند است به طور مثال دزدگیر، قفل فرمان و ...

برای جلوگیری از سرقت خودرو بهتر است از ردیاب استفاده کنیم یا دزدگیر؟

مقایسه این دو دستگاه در اصل کار صحیحی نیست اما باید بدانید که اگر خودرو شما به سرقت برود دیگر دزدگیر نمی‌تواند کاری برای شما انجام دهد. در کل دزدگیر برای فراری دادن سارقین یا اطلاع رسانی از سرقت است اما ردیاب علاوه بر اطلاع رسانی های امنیتی به شما این امکان را می‌دهد پس از سرقت خودرو خود را باز پس بگیرید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *