ردیاب خودرو

تفاوت ردیاب خودرو سیمی ماهواره‌ای با دیاگی و آهنربایی

مقایسه ردیاب خودرو سیمی آهنربایی دیاگی
5
(2)

همانطور که در صفحه ردیاب خودرو خدمت شما همراهان عزیز ردیاب من به معرفی انواع ردیاب خودرو پرداختیم در این مقاله قصد داریم تفاوت‌های اصلی سه مدل ردیاب خودرویی پرکاربرد و محبوب را برای شما شرح دهیم.

این سه مدل ردیاب عبارتند از مدل‌های: ردیاب خودرو سیمی ماهواره‌ای، ردیاب دیاگی و ردیاب خودرو آهنربایی که تفاوت‌های زیادی نیز با یکدیگر دارند.

در واقع تشابهی که میان این ردیاب‌های وجود دارد این است که تمامی آنها در کار ردیابی به صورت یکسان عمل می‌کنند و با استفاده از ماژول جی پی اس در داخل خود اطلاعات موقعیت مکانی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنند و با استفاده از ماژول جی اس ام و سیم کارت اقدام به ارسال اطلاعات به دست آمده برای کاربران می‌کند.

نصب ردیاب

در ابتدایی ترین‌ تفاوتی که میان این ردیاب‌ها وجود دارد، تفاوت در نصب ردیاب است. در واقع ردیاب خودرو سیمی ماهواره‌ای با استفاده از سیم‌های اصلی که دارد به سیم کشی خودرو متصل می‌شود و معمولا از ردیاب‌های دیگر از لحاظ امنیتی بهتر عمل می‌کند زیرا در دسترس سارق نیست.

در مدل آهنربایی جهت نصب این دستگاه با استفاده از آهنرباهایی که در کف آن قرار دارد به قسمت فلزی خودرو یا وسیله‌ای که قصد ردیابی آن را دارید متصل می‌شود، یعنی به مراتب نصب آسان تری نسبت به ردیاب خودرو سیمی دارد اما به همان نسبت در دسترس دیگران است.

اما ردیاب دیاگی‌ برای نصب حتما باید به پورت دیاگ خودرو متصل شود که در هر خودرو، جایگاه این پورت متفاوت است.
نصب ردیاب خودرو دیاگی‌ نیز نسبت به ردیاب سیمی آسان تر است و تنها کافیست که ردیاب را به پورت دیاگ متصل کنید.

منبع تغذیه

معمولا اکثر ردیاب‌های خودرویی دارای باتری داخلی هستند تا در مدت زمانی معین خودشان را روشن نگه دارند اما باتری داخلی ردیاب سیمی و دیاگی معمولا کم توان تر از باتری ردیاب آهنربایی است.

باتری ردیاب‌های سیمی و دیاگی به دلیل اینکه دستگاه برق خود را از باتری خودرو تامین می‌کند معمولا ضعیف تر و کوچک تر انتخاب می‌شود تا به همان نسبت ردیاب نیز کوچک باشد و بتوان آن را در قسمتی پنهان و دور از دسترس سارق نصب کرد.

اما ردیاب‌های آهنربایی به دلیل اینکه تنها منبع تغذیه آنها همان باتری داخلی خودشان است، با روشن کردن ردیاب خودرو، انرژی را از باتری میگیرند و با کمک آن روشن می‌مانند، پس طبیعی است که باتری قوی ترس داشته باشند.

گرچه در همین ردیاب‌های آهنربایی نیز مدل‌های وجود دارد که از باتری کوچک و جمع و جور استفاده می‌کنند و ردیاب نیز بسیار کوچک است تا بتواند در مدت زمان کمی اطلاعات را نگهداری کند و معمولا برای ردیابی کودکان و سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و امکانات

همانطور ردیاب سیمی ماهواره‌ای، دیاگی‌ و مگنتی در نصب تفاوت‌هایی دارند به همان نسبت ویژگی‌های آنها نیز تغییر می‌کند.
به طور مثال ردیاب خودرو سیمی قابلیت ارایه هشدار سرقت باتری خودرو را دارد، هشدار روشن شدن خودرو را دارد اما ردیاب آهنربایی این موارد را پشتیبانی نمی‌کند.

همین طور ردیاب دیاگی قابلیت ارایه برخی اطلاعات با استفاده از ECU خودرو را دارد اما همین اطلاعات را ردیاب سیمی نمی‌تواند تهیه کند. پس تفاوت دیگر این ردیاب‌ها در امکانات و ویژگی‌های و هشدارهایی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

وزن و ابعاد

در تفاوت نهایی این دستگاه‌ها می‌توانیم به ابعاد و وزن اشاره داشته باشیم.
معمولا ابعاد این ردیاب‌ها در تنوع مدل‌هایی که دارند متفاوت است.
شما برای آشنایی بیشتر با این تنوع و تفاوت‌ها می‌توانید به بررسی محصولات ردیاب من در وب سایت بپردازید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *