دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته پرستاری | مراقبت از بیماران

دوربین مدار بسته برای پرستاری
0
(0)

مقابله با سرقت موضوعی است که همه افراد به آن اهمیت زیادی می‌دهند. در گذشته، بسیاری از افراد در منازل خود درب و پنجره‌های ضد سرقت نصب می‌کردند و درصورت امکان دوربین‌های مداربسته را در مکان‌های مخفی جای می‌دادند. این در حالی است که در سال‌های اخیر با بهبود مستمر مدیریت امنیت عمومی، تعداد سرقت‌ها بسیار کاهش یافته است. جالب است که بدانید دوربین‌های مداربسته امروزی دیگر محدود به نظارت و ثبت وقایع نیستند. در واقع این دوربین‌ها قابلیت پرستاری نیز دارند. در ادامه با دوربین مداربسته پرستاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

با توجه به آنچه گفته شد، افراد بیشتری اقدام به خرید دوربین مداربسته می‌کنند و نه تنها آن‌ها را در ورودی منزل بلکه حتی در اتاق‌ها یا اتاق خواب نیز نصب می‌کنند. طبق آمار پیش‌بینی می‌شود که فروش دوربین‌های مداربسته در سال جاری میلادی تنها از طریق کانال‌های آنلاین از ۲۱ میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت‌. با اضافه شدن کارکرد پرستاری به دوربین‌های مداربسته حتی می‌توان پیش‌بینی کرد که این آمار طی سال‌های آتی نیز روندی صعودی به خود بگیرد.

دوربین‌های مداربسته کنونی دارای قابلیت‌های پرستاری مفیدی برای افراد مسن، کودکان و حیوانات خانگی هستند

در همین حال با توجه به پیشرفت مداوم و عملکرد قدرتمند دوربین‌های مداربسته، اکنون این محصولات با کارکرد و کاربردهای متفاوت از گذشته در بازار عرضه می‌شوند. در حال حاضر بسیاری برای مراقبت و پرستاری از سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند. در آینده حتی ممکن است فناوری و کارکردهای جدید بیشتری برای بهبود تجربه کاربری به دوربین‌های امنیتی و نظارتی اضافه شوند.

وضعیت توسعه صنعت دوربین مداربسته پرستاری

در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته مانند دوربین‌های داخلی PTZ، مینی، چشم ماهی، دوربین‌های خارجی دام، بولت و دوربین‌های کارتی معمولی در بازار وجود دارند. در میان آن‌ها، دوربین‌های داخلی PTZ با ۶۴.۸ درصد بالاترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و دوربین‌های خارجی دام در رتبه دوم قرار دارند. مشخص است که بسیاری از افراد دوربین‌های مداربسته خانگی را خریداری می‌کنند و آن‌ها بیشتر در مکان‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا در فضای باز.

در گذشته، دوربین‌های نظارتی عمدتاً برای نظارت بر امنیت در مکان‌های عمومی یا شرکت‌های بزرگ و همچنین نظارت بر ترافیک یا سناریوهای دیگر استفاده می‌شد. با وجود این، با توسعه سریع فناوری اینترنت آستانه استفاده از دوربین‌های مداربسته و بالاخص دوربین مداربسته پرستاری به مرور بهبود یافته است. امروزه از طریق اتصال اینترنت و به وسیله برنامه تلفن همراه هوشمند امکان نظارت از راه دور با دوربین‌های مداربسته مهیا شده است.

این امر امکان نفوذ دوربین‌های مداربسته به صحنه منازل شخصی را فراهم کرده است. در عین حال، نیازهای مصرف‌کنندگان نیز تنوع بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر نظارت امنیتی، بسیاری از افراد برای کارکردهایی مانند مراقبت از راه دور از سالمندان، کودکان و حیوانات خانگی از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌کنند.

با ورود دوربین‌های مداربسته به حریم خانه‌ها، تقاضای همگان برای این محصول تغییر زیادی کرده است. دوربین‌های مداربسته دیگر مانند قبل نیستند که ساعت‌ها به ضبط ویدئو بپردازند و بعداً آن را تماشا کنید. بعضی از کاربران دوربین‌های مداربسته پرستاری برای برقراری ارتباط از راه دور با اعضای خانواده خود به کارکرد صوتی همزمان نیاز دارند که دستیابی به آن در دوربین‌های مداربسته سنتی دشوار است.

دوربین‌های نظارتی مداربسته پرستاری چقدر پتانسیل توسعه دارند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، کارکرد دوربین‌های مداربسته خانگی تغییر کرده است و مقابله با سرقت دیگر مقصود اصلی نیست. بسیاری از مردم دوربین‌های امنیتی را برای مراقبت از سالمندان و کودکان از راه دور نصب می‌کنند تا مراقب حرکات و ایمنی آن‌‌ها باشند. در بسیاری از مناطق روستایی کودکان بزرگسال برای کار بیرون از خانه می‌روند و مجبور هستند والدین سالخورده خود را تنها در خانه بگذارند. آن‌ها با دوربین مداربسته می‌توانند از طریق راه دور و بی سر و صدا مراقب والدین خود باشند.

در بسیاری از شهرهای بزرگ والدین آنقدر مشغول کار هستند که نمی‌توانند از فرزندان خود در خانه مراقبت کنند، بنابراین ممکن است آن‌ها را در خانه تنها بگذارند. در این صورت، اگر نتوانید در طول روز از وضعیت فرزندتان در خانه مطلع شوید، ممکن است نتوانید با خیال راحت کار کنید. بنابراین بسیاری از والدین دوربین مداربسته پرستاری را در خانه نصب می‌کنند تا وقتی سر کار هستند بتوانند ببینند که فرزندانشان در خانه چه می‌کنند.

چنانچه دوربین شما مجهز به قابلیت پشتیبانی از صدای دو طرفه باشد، می‌توانید در هر زمانی با فرزندان خودتان حرف بزنید و برای حل مشکلات احتمالی به آن‌ها کمک کنید. همچنین آن دسته از افرادی که حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در خانه نگهداری می‌کنند، از دوربین‌های مداربسته پرستاری برای زیر نظر گرفتن آن‌ها استفاده می‌کنند.

دوربین مدل پرستاری

کارکرد پرستاری دوربین‌های مداربسته

کارکرد ‌پرستاری دوربین‌های مداربسته خانگی ممکن است حتی مهم‌تر از هدف مقابله با سرقت باشد. به منظور پاسخگویی به نیازهای جدید مصرف‌کنندگان و در جهت بهبود کیفیت، تولیدکنندگان قابلیت‌های بیشتری مانند تشخیص چهره، صدای دو طرفه، نظارت زنده از راه دور و پشتیبانی از دستگاه‌های چندگانه را به محصولات خود اضافه کرده‌اند. افزایش تعداد کاربران با نیازهای مشابه در آینده امری اجتناب‌ناپذیر است و همه بیشتر و بیشتر به دنبال قابلیت‌های کارکردی جدید در دوربین‌های امنیتی مداربسته خواهند بود. به طور کلی این بازار پتانسیل بالایی برای توسعه دارد.

دوربین مداربسته پرستاری هوشمند برای مراقبت از سالمندان

امروزه یکی از راه حل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر دوربین‌های پرستاری هوشمند هستند که آپشن‌های بیشتری را نسبت به قبل در اختیار ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌دهند. این راهکارهای هوشمند به دنبال رفع چالش‌هایی هستند که در این حوزه وجود دارد و در عین حال مزایای بیشتری را هم در اختیار ارائه‌دهندگان و هم دریافت‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌دهند. این دوربین‌های هوشمند همچنین نگرانی‌ها و مسائل نظارتی مربوط به دوربین‌های قدیمی و آنالوگ را حل می‌کنند. برخی از مزایای دوربین‌های پرستاری هوشمند در مراقبت از سالمندان به شرح ذیل است:

  • کاهش هزینه‌های عملیاتی – دوربین‌ مداربسته پرستاری پیشرفته با پیاده‌سازی فرآیند چرخش کارکنان به نحوی کارآمدتر هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند. همچنین دوربین‌های مجهز به قابلیت دید در شب امکان نظارت بر بیماران را در طول شب امکان‌پذیر می‌کنند و در واقع نقش ویزیت شبانه توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را ایفا می‌کنند.
  • نظارت ایمن و محتاطانه – دوربین‌های مداربسته هوشمند را می‌توان طوری پیکربندی کرد که به جز دوره‌های برنامه‌ریزی شده فقط سقف یا گوشه‌های اتاق را پوشش دهند. از آنجایی که راهکارهای نظارتی مدرن به حریم خصوصی دریافت‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی احترام می‌گذارند، یکی از نگرانی‌های اصلی در نظارت بر بیماران برآورده می‌شود.
  • تجربه کلی بهتر برای بیماران – از آنجایی که این دوربین‌ها می‌توانند کارکرد ویزیت‌های شبانه را داشته باشند، یک جنبه مثبت این است که دریافت‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی نیازی به بیدار شدن در نیمه شب ندارند.
  • چیزی بیش از صرفاً یک راهکار نظارتی – دوربین‌های هوشمند را می‌توان به واسطه پلتفرم‌های مقیاس‌پذیر و مبتنی بر فضای ابری همراه با رادارها به کار گرفت که می‌تواند مانع از زمین خوردن سالمندان شود. به این ترتیب محیط امن‌تر و مطمئن‌تری برای سالمندان ایجاد می‌شود.
  • قابلیت سفارشی‌سازی – دوربین‌های پرستاری را با یکپارچه‌سازی از طریق پلتفرم‌های هوشمند می‌توان برای کارکردهای مختلف پیکربندی کرد تا نیازهای فردی کاربران برآورده شوند.

موارد فوق‌الذکر تنها بخشی از مزایای دوربین‌های هوشمند امروزی است. با معرفی راه حل‌های جدیدتر که همگام با سیستم‌های نظارتی کار می‌کنند، انتظار می‌رود این مزایا بیشتر گسترش یابد. به طور خلاصه، این دسته دوربین‌ها راهکاری همه جانبه برای مشکلات مختلف هستند و نگرانی‌های متعددی را به یکباره برطرف می‌کنند.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *