دوربین مدار بسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر در دوربین مداربسته
5
(1)

دوربین‌های مدار بسته روز به روز و بیشتر و بیشتر مورد استفاده افراد و کسب و کارها قرار می‌گیرند. استفاده از دوربین مداربسته می‌تواند تا حد زیادی کنترل شما را بر محدوده مورد نظرتان افزایش دهد و باعث امنیت و آرامش خاطر شما شود. اما آیا می‌توان همیشه و در هر مکانی حتی دور از محدوده مورد نظر، به این تصاویر و فیلم‌ها دسترسی داشته باشیم و آن‌ها را بررسی کنیم؟ جواب این است که بله. این امکان یعنی انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی وسایل الکترونیکی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه و یا لپ تاپ وجود دارد.

در این مقاله  قصد داریم تا با روش‌های انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی دیگر وسایل الکترونیکی آشنا شویم و ببینیم برای این موضوع به اینترنت نیاز است و آیا می‌توان بدون اینترنت و به صورت آفلاین نیز این کار را انجام داد یا خیر.

چرا انتقال تصویر دوربین مداربسته مهم است؟

دوربین‌های مداربسته، نقش نظارتی را در تجهیزات مکان‌های خصوصی و عمومی دارند. برای تحقق این امر، این تصاویر باید در همه ساعات و حالت‌ها، ضبط شده و یا بررسی شوند. در این شرایط و به خصوص در کسب و کارهای کوچک و متوسط، افراد همیشه در محل مورد نظر حضور ندارند و در مکان دیگری مانند منزل و یا مسافرت نیز لازم است تا به نحوی این نظارت صورت بگیرد. برای رسیدن به این هدف، کارشناسان نصب این دوربین‌های مدار بسته با کمک ابزار اینترنت و یا حتی به صورت آفلاین، سعی می‌کنند تا این تصاویر را به ناظران برسانند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته به وسایل الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپتاپ یکی از الزامات امروزی در شغل نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها است. با این روش فرد می‌تواند به صورت زنده و آنلاین و به کمک اینترنت و یا به صورت آفلاین این تصاویر و ویدئوها را تماشا کرده و کار نظارتی خود را ادامه دهد. در ادامه مقاله این انتقال را بر روی گوشی‌ها و دستگاه‌ها هوشمند، بر روی لپتاپ و یا به صورت آفلاین، بررسی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم مقاله انواع دوربین مداربسته را نیز مطالعه فرمایید.

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی‌های هوشمند

این روش، یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های انتقال تصاویر است که برای همه مکان‌ها کاربرد دارد. این روش به خصوص برای ایجاد سیستم‌های خانه‌های هوشمند نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این منظور باید ابتدا تجهیزات دوربین مدار بسته به صورت کامل در مکان مورد نظر نصب شود. به علاوه نیاز به یک مودم برای ایجاد ارتباط اینترنتی وجود دارد. وجود دستگاه‌های ضبط NVR یا DVR برای کیفیت این تصاویر موثر است. در مرحله بعدی باید نرم افزار دوربین‌های مدار بسته، بر روی گوشی نصب شود. نوع این اپلیکیشن، به مدل دوربین‌ها و نیز گوشی هوشمند بستگی دارد.

در مرحله بعدی انتقال تصویر دوربین مداربسته، باید تجهیزات دوربین با استفاده از کابل‌های مربوط به نمایشگر و مودم اتصال پیدا کند و تنظیمات لازم جهت اتصال این تجهیزات بر روی مودم، انجام شود. پس از انجام این تنظیمات، دوربین مدار بسته آماده ارسال تصاویر و ویدئوها به گوشی شما است. توجه داشته باشید که مودم متصل به سیستم دوربین‌های مدار بسته باید همیشه به اینترنت اتصال داشته باشد. پس از این شما در هر مکان و در هر زمانی که اراده کنید، می‌توانید با برقرار کردن اتصال اینترنت گوشی خود و باز کردن اپلیکیشن نصب شده، به تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مدار بسته، دسترسی داشته باشید.

نکته: با توجه به پیشرفت تکنولوزی برخی از دوربین‌های امروزی دارای حافظه جانبی هستند یا اینکه قابلیت این را دارند شما کارت حافظه جانبی به آنها متصل کنید و اطلاعات بر روی آن ذخیره شود. دقت داشته باشید اگر کارت حافظه دوربین پر شود، برخی از دوربین‌ها به صورت خودکار اطلاعات قبلی را پاک می‌کنند تا شما اطلاعات جدید را از دست ندهید و داشته باشید. اکثر دوربین‌های مداربسته داخلی و خارجی شامل این مبحث می‌شوند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته به کامپیوتر

برای این منظور شما باز هم نیاز به دستگاه‌های DVR یا NVR و اینترنت دارید. برای انجام تنظیمات مربوطه ابتدا باید وارد بخش تنظیمات دستگاه DVR یا NVR شوید. در این بخش وارد گزینه Setting یا Configuration دستگاه و سپس Network شوید. در این مرحله باید تیک مربوط به گزینه DHCP را بردارید و در بخش IP Address، آدرس آی‌پی دستگاه خود را وارد نمایید. حال نوبت به تنظیمات و اتصال در مودم است. شما باید تنظیمات مربوط به این اتصال را در منوی مربوط به مودم نیز انجام دهید. حال با وارد کردن  DVR IP Address دستگاه خود، در مرورگر کامپیوتر در هر مکان و در هر زمانی، می‌توانید به فیلم‌ها و تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشید و مکان مورد نظر را به صورت زنده، زیر نظر داشته باشید.

نکته: برخی از دوربین‌های مداربسته به صورت سیم کارتی هستند و برخی دیگر را برای فراهم کردن اینرنت برایشان می‌توانید از دانگل سیم کارت یا مودم سیم کارتی کوچک استفاده کنید و با استفاده از آن دوربین را به اینترنت متصل نمایید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته به صورت آفلاین و بدون اینترنت

برای این کار راه‌های فراوانی وجود دارد که مهم‌ترین این راه‌ها، اتصال و انتقال تصاویر از طریق تکنولوژی وایرلس و یا کابل‌های شبکه است. برای انجام این کار از طریق فناوری وایرلس، شما تنها می‌توانید تا شعاع 100 متری از مکان مورد نظر به دوربین‌ها و تصاویر آن، دسترسی داشته باشید اما با کمک آنتن‌های رادیویی، این فاصله را می‌توان افزایش داد.

روش دیگر برای انتقال تصویر دوربین مداربسته، از طریق کابل‌های شبکه است که تنها برای دوربین‌هایی از نوع ip امکان پذیر است و برای دوربین‌های آنالوگ کارایی ندارد. اگر دوربین مدار بسته شما از نوع آنالوگ است، باید داده‌های آن با کمک یک ویدئو سرور، به داده‌های دیجیتال تبدیل شود.

در وب سایت ردیاب من انواع دوربین‌ها را برای شما همراهان عزیز قرار دادیم، دوربین مداربسته لامپی، دوربین مداربسته دام و … که شما می‌توانید بهترین دوربین مداربسته را از میان آنها انتخاب فرمایید.

جمع بندی انتقال تصویر دوربین مدار بسته

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته از راه دور، شما به روش‌های متفاوتی می‌توانید عمل کنید اما اگر قصد دسترسی به تصاویر از هر مسافتی را داشته باشید، وجود اینترنت برای شما ضروری خواهد بود. در واقع دوربین مداربسته و کاربر هر دو باید به اینترنت متصل باشند. این موضوع برای دوربین‌های مداربسته که در محیط خارج از شهر وصل هستند کمی مسئله ساز است، زیرا در محیط خارج از شهر برای ویلا، باغ، کارگاه و … شاید اینترنت موجود نباشد.

برای پوشش این مسئله شما می‌توانید از مودم یا دانگل سیم کارت جهت تامین اینترنت دستگاه استفاده فرمایید.

دقت داشته باشید برای ذخیره تصاویر به صورت آفلاین و آنلاین می‌توانید از دستگاه‌های DVR یا NVR نیز استفاده فرمایید که هر کدام دارای هارد دیسک هستند و تصاویر را در خود نگهداری می‌کنند.

برخی از دوربین‌های مداربسته امروز هم به صورت مستقل از کارت حافظه چند گیگا بایتی پشتیبانی می‌کنند یعنی تصاویر را به صورت خودکار در کارت حافظه دستگاه نگهداری می‌کنند و در صورت نیاز با استفاده از اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *