ردیاب خودرو

راهنمای انتخاب بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو

راهنمای انتخاب بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو
5
(6)

انتخاب بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای استفاده کامل و بهینه از ردیاب است چرا که به صورت مستقیم بر عملکرد ردیاب تاثیر می‌گذارد و شما باید در انتخاب سیم کارت دقت لازم را داشته باشید.

در ادامه این مقاله فاکتورهای انتخاب یک سیم کارت مناسب و اهمیت استفاده از آن برای ردیاب خودرو را شرح می‌دهیم.

در همین ابتدا در جریان باشید که درست است ما از واژه ردیاب خودرو در مقاله استفاده می‌کنیم اما شما می‌توانید این سیم کارت مورد نظر را برای استفاده در دوربین مداربسته و سایر ردیاب‌ها همانند ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی نیز لحاظ کنید زیرا عملکرد آنها نیز تقریبا مشابه است و از سیم کارت استفاده می‌کنند.

چرا از سیم کارت در ردیاب خودرو استفاده می‌شود؟

ردیاب خودرو، سخت افزاری است متشکل از ماژول جی پی اس، ماژول جی اس ام و تعداد دیگری قطعات الکترونیکی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و امکاناتی متفاوتی را بر پایه ردیابی، مدیریت ناوگان، امنیت و نظارت در اختیار شما قرار می‌دهند.

اما در خصوص عملکرد سیم کارت در ردیاب باید بدانید که ردیاب موقعیت مکانی خودش را با استفاده از برقراری ارتباط ماژول GPS با ماهواره‌های مکان یابی به دست می‌آورد همچنین با استفاده از سنسورهای قوی دیگری که در ردیاب خودرو قرار دارد اطلاعات کاربردی دیگری در حافظه ردیاب ذخیره می‌شود.

تا اینجا متوجه شدیم که ردیاب با استفاده از قطعات متفاوت سوار شده بر روی خود اطلاعاتی را به دست می‌آورد.

اما سوال اینجاست که حالا چطور این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد؟؟؟!!!!

بله اینجاست که سیم کارت وارد عمل می‌شود و اطلاعات را با استفاده از اینترنت یا با استفاده از پیامک برای شما ارسال می‌کند.

پس عملا متوجه شدیم که اگر سیم کارت نباشد، کار ردیاب خودرو مختل می‌شود و نمی‌تواند ارسال اطلاعات داشته باشد.

نکته: معمولا ردیاب خودرو دارای حافظه جانبی است و اطلاعات مهم را در خود ذخیره می‌کند، تا قبل از پر شدن حافظه جانبی اگر در ردیاب سیم کارت قرار دهید تمامی اطلاعات ارسال می‌شود اما اگر سیم کارت در ردیاب قرار نگیرد حافظه جانبی پر می‌شود و اطلاعات بعدی از بین می‌رود.

اطلاعات ذخیره شده بر روی ردیاب خودرو قابل حذف شدن نیز می‌باشد. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ردیاب خودرو مقاله راهنمای خرید ردیاب خودرو را مطالعه فرمایید.

پس انتخاب بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو یک انتخاب مهم و کلیدی است.

بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو

علاوه بر ردیاب خودرو چه ردیاب‌های دیگری از سیم کارت برای ارسال داده استفاده می‌کنند؟

همانطور که در بالا اشاره شد معمولا اکثر ردیاب‌های امروزی برای ارسال اطلاعات خود از سیم کارت استفاده می‌کنند و اطلاعات را به صورتی منحصر به فرد و کاربر پسند در قالب اپلیکیشن ردیابی یا سامانه وب ردیابی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

دقت داشته باشید که ردیاب‌ها قابلیت ارتباط با استفاده از پیامک را نیز دارند و اغلب فعال سازی ردیاب و غیر فعال سازی ردیاب‌ها با استفاده از پیامک انجام می‌شود.

منظور ما از انواع ردیاب‌ها که در بالا اشاره شد مدل‌های :

ردیاب آهنربایی یا مگنتی، ردیاب فندکی، ردیاب شخصی، ردیاب حیوانات، ردیاب خودرویی، ردیاب نظامی و … است.

بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو چیست؟

انتخاب اپراتور مناسب برای ارائه سیم کارت بسیار انتخاب مهمی است چرا که پس از خرید ردیاب خودرو شما تمامی اطلاعات را با استفاده از سیم کارت به دست می‌آورید پس در قدم اول اپراتور باید بتواند اینترنت مناسبی را به شما ارائه دهد و توصیه ما این است که از اپراتورهای معروف و مرسوم همانند ایرانسل، همراه اول و … استفاده کنید زیرا به مراتب خدمات دهی قوی تری دارند.

برای این شما را به سمت اپراتورهای برند سوق می‌دهیم که بتوانید در شرایط اضطراری که نیاز به ردیابی دارید از ردیاب بهترین استفاده را ببرید و آنتن دهی قوی را داشته باشید.

بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو

نکات مهم در انتخاب بهترین سیم کارت در ردیاب خودرو

شماره یک: سیم کارت در اکثر مناطق آنتن دهی مناسب و قابل قبولی داشته باشد.

شماره دو: بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو قطعا باید دارای اینترنت باشد، برای همین می‌توانید بسته‌های اینترنتی سالانه یا ماهانه برای ردیاب خودرو تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید اگر اینترنت آزاد سیم کارت شما فعال باشد به احتمال زیاد هزینه به صرفه تر باشد که باید این مورد را در مرور زمان خودتان تست بفرمایید.

شماره سه: دائمی بودن و اعتباری بودن سیم کارت ردیاب بستگی به انتخاب و شرایط خودتان دارد. اگر حواستان به شارژ سیم کارت است و می‌دانید که چه زمانی باید شارژ شود از اعتباری استفاده کنید، در غیر اینصورت اگر دائمی بگذارید دیگر نگران شارژ سیم کارت نخواهید بود و مبلغی را ماهیانه تسویه می‌کنید.

شماره چهار: معمولا مصرف شارژ اینترنت ردیاب خودرو بسیار پایین است اما باز هم بستگی به تنظیماتی دارد که بر روی ردیاب اعمال می‌کنید.

شماره پنج: پس از انتخاب بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو و قرار دادن آن در ردیاب حتما با آن تماس بگیرید یا پیامکی به آن بدهید و پاسخ را بررسی کنید تا از عملکرد ردیاب و سیم کارت خاطر جمع شوید.

شماره شش: نرم افزار یا اپلیکیشن مخصوص به سیم کارت مد نظر را حتما قبل از قرار دادن سیم کارت در ردیاب خودرو نصب کنید تا بتوانید با استفاده از آن وضعیت سیم کارت، میزان شارژ، اینترنت و … را بررسی کنید.

آیا انتخاب سیم کارت مناسب در عملکرد ردیاب خودرو تاثیرگذار است؟

بله قطعا به همین صورت است شاید در عملکرد پایه‌ای ردیاب تاثیر گذارد و بستگی به امکانات ردیاب داشته باشد اما به صورت کلی در نحوه ارسال داده و عملکرد منظم ردیاب بسیار تاثیر گذار است، پس سعی کنید بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو استفاده کنید.

آیا پشتیبانی از اینترنت در بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو مهم است؟

بله، اگر می‌خواهید از اپلیکیشن ردیابی برای ارتباط با ردیاب استفاده کنید این مورد بسیار مهم است اما اگر قصد دارید پیامکی از دستگاه استفاده کنید اینترنت مورد استفاده نیست.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 6

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *