ردیاب خودرو

چگونه ردیاب خودرو را فعال کنیم؟ – فعال سازی ردیاب خودرو

فعال سازی ردیاب خودرو
5
(4)

پس از خرید ردیاب خودرو یکی از موارد مهم در استفاده از این دستگاه‌ها، فعال سازی ردیاب خودرو و راه اندازی آن است. برای این کار هر کدام از ردیاب‌ها با توجه به مدل‌شان فرق می‌کنند که در این مقاله در خدمت شما عزیزان هستیم که به صورت کامل این مورد را خدمت شما توضیح دهیم تا پس از خرید ردیاب خودرو بتوانید آنها را تنظیم کنید.

از این پس هر فردی از شما پرسید چطور ردیاب خودرو را فعال کنیم؟ باید بدانید به طور کلی ردیاب‌ها به سه روش اصلی قابل راه اندازی و فعال سازی هستند این سه روش عبارتند از:

روش‌های فعال سازی ردیاب خودرو

راه اندازی ردیاب خودرو با استفاده از پیامک

راه اندازی ردیاب خودرو با استفاده از نرم افزار

راه اندازی ردیاب خودرو با استفاده از پنل وب

اما قبل از فعال سازی اصلی باید برخی موارد را بدانید که عبارتند از:

  • در داخل دستگاه سیم کارتی قرار دهید و با استفاده از کابل پاور دستگاه را روشن کنید
  • برخی از ردیاب‌ها دارای چراغ‌ها یا LED‌ها کوچکی هستند که هر کدام بیانگر رفتار ردیاب در آن لحظه است و شما با بررسی آنها می‌توانید متوجه شوید وضعیت آن لحظه ردیاب چیست! برای اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم حتما راهنمای ردیاب را مطالعه فرمایید.
  • پس از این موارد به راه اندازی و فعال سازی اصلی ردیاب می‌پردازیم که این فعال سازی شامل تنظیمات برای نحوه ارسال داده، فعال سازی اپلیکیشن ردیابی، بررسی ردیاب و تنظیمات آن می‌شود.

برای آشنایی بیشتر در مقالاتی تحت عناوین راه اندازی ردیاب خودرو تلتونیکا و راه اندازی ردیاب خودرو کوبان ، فعال سازی ردیاب خودرو این دو برند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

راه اندازی و فعال سازی ردیاب خودرو با استفاده از پیامک

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای فعال سازی ردیاب خودرو با استفاده از پیامک است، این مورد ساده‌ترین روش نیز به حساب می‌آید زیرا شما می‌توانید با استفاده از پیامک با ردیاب خودرو ارتباط بگیرید و دستورات لازم را برای آن ارسال کنید.

نکته جالب اینجاست که معمولا تمامی پارامترهای اصلی ردیاب با استفاده از پیامک قابل تنظیم است و مهم‌ترین پارامترها شامل موارد زیر است:

  • فعال سازی GPRS
  • تنظیم سرور و پورت
  • تنظیم نحوه ارسال داده ردیاب، اینکه در چه بازه زمانی و به چه صورت اطلاعات ارسال کند
  • تنظیم حالت خواب دستگاه
  • تنظیم APN سیم کارت
  • و…

باید بدانید که ردیاب‌ها با توجه به مدل‌شان نحوه ارسال پیامک به آنها نیز متفاوت است، به طور مثال ردیاب تلتونیکا FMB920 به یک صورت پیامک میپذیرد و دستگاه کوبان GPS 303 به روشی دیگر که هر کدام به صورت کامل در راهنمایشان نحوه دریافت پیامک را توضیح داده‌اند.

اگر قصد این را دارید که ردیاب خود را در اپلیکیشن ردیاب من راه اندازی کنید، ما شما را به صورت کامل در این مسیر یاری می‌کنیم.

راه اندازی ردیاب خودرو با استفاده از نرم افزار

برخی از ردیاب‌های خودرویی همانند ردیاب‌های تلتونیکا این قابلیت را دارند که با استفاده از نرم افزاری می‌توانید تنظیمات و کانفیگ آنها را انجام دهید.

یعنی تمامی پارامترهایی که با استفاده از پیامک برای ردیاب خودرو تنظیم می‌کردید را می‌توانید با استفاده از نرم افزار مخصوص یا کانفیگوراتور دستگاه انجام دهید.

به طور مثال ما نرم افزار کانفیگوراتور تلتونیکا را در محصولات ردیاب من قرار داده‌ایم که می‌توانید به صفحه ردیاب مربوط بروید و نرم افزار را دانلود و استفاده کنید.

راه اندازی ردیاب خودرو با استفاده از پنل وب یا FOTA

برخی از ردیاب‌ها همانند شرکت تلتونیکا از راه دور نیز قابلیت تنظیم را دارند یعنی شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار تحت عنوان FOTA از راه دور با ردیاب ارتباط بگیرید و آن را تنظیم کنید.

نکته جالب اینجاست که این ردیاب‌ها بلوتوث دارند و شما حتی با بولوتوث و اپلیکیشنی در گوشی همراه نیز می‌توانید آنها را تنظیم کنید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *