مدیریت ناوگان

ردیاب تاکسی جهت مراقبت ویژه از خودروهای سازمانی

5
(3)

در این مقاله قصد داریم به موضوع سیستم ردیاب تاکسی جهت مراقبت ویژه از خودروهای سازمانی بپردازیم. تله ماتیک داخل خودرو از فناوری GPS برای ارائه خودکار اطلاعات مکان به همراه داده‌های دیگر مانند تاریخ و زمان، تشخیص خودرو، مدیریت موتور و موارد دیگر استفاده می‌کند.

هنگامی‌که با یک دستگاه داخل کابین جفت می‌شود، رانندگان یا اپراتورها به آن وارد می‌شوند، گزارش‌های عملیاتی را به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد تا اطلاعات غنی در مورد سلامت و کارایی وسایل نقلیه خود و همچنین داده‌هایی برای بینش در مورد رفتار رانندگان، مانند اطلاعات استفاده شدید، ساعات رانندگی، بیکاری زیاد، سرعت زیاد و خستگی ارائه می‌دهد.

هنگامی‌که این سیستم‌ها توسط مشاغل دارای عملیات ناوبری مانند صنایع مانند حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، خدمات تخصصی و دولت اجرا می‌شود، سیستم‌های ردیابی خودرو یا خرید ردیاب خودرو معمولاً با کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش بهره‌وری و افزایش کارایی برآورده می‌شوند. هنگام در نظر گرفتن حاشیه‌های ظریف در هر عملیات ناوبری، هرگونه صرفه‌جویی یا بهره‌وری می‌تواند پیشرفت قابل‌توجهی برای نتیجه نهایی یک تجارت باشد که وظیفه اصلی سیستم مدیریت ناوگان و سخت افزار و نرم افزار مدیریت ناوگان است.

مزایای سیستم‌های GPS ردیاب تاکسی

همه سازمان‌ها بر اساس چالش‌های منحصربه‌فردی که با آن‌ها روبرو هستند نیازهای متفاوتی دارند. بسته به اینکه مجموعه ویژگی‌های سیستم ردیابی خودرو چقدر قوی است، می‌تواند مزایای متنوعی را برای مشاغلی که از ناوبری مؤثر، ایمن و سازگار پشتیبانی می‌کنند، ارائه دهد.

رضایت مشتری: اساسی‌ترین عملکرد سیستم ردیابی خودرو این است که آن‌ها تا چه حد در ارتباط با مشتریان شما به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا ارتباطات دقیق و به‌موقع با مشتریان ارائه دهند. سیستم‌های ردیابی تاکسی همچنین می‌توانند برنامه‌های مسیر را بهبود بخشند که رضایت مشتری را با افزایش معیارهای تحویل به‌موقع بیشتر می‌کند.

افزایش درآمد: سیستم‌های ردیاب تاکسی به شما این امکان را می‌دهد که در محیط دیجیتالی، بر عملیات تجاری نظارت داشته باشید. مدیران قادرند نحوه استفاده از وسایل نقلیه، نحوه عملکرد رانندگان، نحوه عدم کارایی فرآیندها و موارد دیگر را مشاهده کنند، درنهایت هزینه‌ها را کاهش داده و درآمد بیشتری ایجاد کنند.

ایمنی: سیستم‌های قوی‌تر ردیابی خودرو، مدیران ناوبری را از معیارهایی مطلع می‌کند که می‌تواند منجر به تصمیماتی شود که ایمنی رانندگان و وسایل نقلیه‌ای را که با آن‌ها در جاده (محل کار) مشترک هستند افزایش دهد. نظارت و دریافت هشدارهای زمان واقعی در مورد رفتارهای رانندگی ضعیف برای داشتن مکالمات مربیگری مبتنی بر شواهد و برنامه‌های پاداش راننده.

صرف‌نظر از راه‌حل، سیستم‌های ردیابی خودرو همه عمدتاً به شیوه‌ای مشابه عمل می‌کنند. آگاهی از نیازها و اهداف منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما می‌تواند توانایی شما را در انتخاب سیستم ردیابی خودرو مناسب شما ارتقا دهد.

بزرگ‌ترین تفاوت بین شرکت‌های تولیدکننده و فروش این سیستم‌ها جزئیات داده‌های جمع‌آوری‌شده، تفاوت در مجموعه ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی، کیفیت سخت‌افزار و خدمات ارزش‌افزوده مانند پشتیبانی و آموزش مشتری است که توسط خودرو ارائه می‌شود. ارائه‌دهنده سیستم ردیابی این نرم‌افزار بر اساس تصمیمات مهمی که می‌توانید با استفاده از داده‌های ارائه‌شده بگیرید، به بخش جدایی‌ناپذیر تجارت تبدیل می‌شود.

معایب سیستم‌های GPS ردیاب تاکسی

طی سال‌های گذشته، سیستم ردیابی خودروها برای صنعت خودرو مفید بوده است. مزایای آن نامحدود است. از ارائه به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای، ارائه پیشگیری از سرقت، کاهش هزینه بیمه، به‌روزرسانی آب‌وهوا برای رضایت بیشتر مشتری، لیست بی‌پایان است؛ اما درست مانند هر سیستم دیگری، مشکلات زیادی در سیستم GPS ردیاب تاکسی وجود دارد.

1. نادرستی

دستگاه‌های GPS به دریافت سیگنال از حداقل چهار ماهواره متکی هستند. اگر آن‌ها فقط با سه وصل شوند، موقعیت‌یابی کاملاً دقیق نیست. وقتی موانعی مانند دیوارها، ساختمان‌ها، آسمان‌خراش‌ها و درختان مانع از ارسال یک سیگنال می‌شوند، مشکلات ایجاد می‌شوند. شرایط شدید جوی مانند طوفان‌های ژئومغناطیسی نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. علاوه بر این، فناوری نقشه‌برداری که در ارتباط با GPS استفاده می‌شود ممکن است دقیق یا به‌روز نباشد و باعث خطاهای ناوبری شود.

2. فقدان دانش محلی

هنگام سفر دانش محلی اهمیت زیادی دارد. تنها با تکیه بر فناوری GPS می‌توانید اطلاعاتی را که ممکن است برای سفر شما مفید باشد از دست بدهید. به‌عنوان ‌مثال، آیا بخشی از جاده در ساعات خاصی از روز مستعد سیل یا خطرات دیگری است، آیا مناظر دیدنی وجود دارد یا آیا جاده در دوره‌های خاصی بسته است، به‌عنوان‌مثال، به دلیل کشیدن پل‌ها، یا عبور راه‌آهن.

3. حواس‌پرتی رانندگی

دستگاه‌های GPS ازنظر ماهیت خود باعث حواس‌پرتی می‌شوند. ازنظر تئوری، آن‌ها دستورالعمل‌های صوتی را به شما منتقل می‌کنند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که گهگاه به نقشه نگاه کنید؛ اما در عمل، می‌توانید با تلفن هوشمند خود یا دستگاه دیگر در تلاش برای تغییر مقصد، واردکردن اطلاعات، یا تغییر تنظیمات دیگر در هنگام رانندگی، به‌هم‌ریخته باشید. این دستورالعمل تصادفات است.

4. خرابی سیگنال یا باتری

در صورت خرابی سیگنال یا استفاده از دستگاهی که باتری آن تمام می‌شود، تکیه ‌بر GPS ردیاب تاکسی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. مگر اینکه از نسخه پشتیبان تهیه کنید، مانند نقشه‌های کاغذی سنتی، به‌راحتی می‌توانید خود را بدون هیچ ایده‌ای از کدام راه گم کنید.

برنامه‌های ردیاب تاکسی

برنامه‌های ردیابی برای اکثر کاربرا معمولا یکی است و شما می‎‌توانید از آنها استفاده کنید، توصیه ما این است برای اطلاعات بیشتر در این خصوص صفحات اپلیکیشن ردیابی و سامانه وب ردیابی بررسی کنید.

توصیه‌های معمول هنگام استفاده از سیستم GPS ردیابی تاکسی

برخی اقدامات وجود دارد که مشاغل هنگام پیگیری GPS می‌توانند ناراحتی و استرس را به حداقل برسانند. آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

• کارکنان باید درک کنند و بپذیرند که سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه GPS در ساعات کار یک عمل تجاری پذیرفته شده است. با این‌حال، نظارت باید محدود یا زمان انجام وظیفه باشد و هرگز نباید وارد زندگی شخصی کارکنان شود.

• کارکنان باید سیاست‌های ردیابی شرکت را با دقت بخوانند تا زمان شروع و پایان ردیابی را مشخص کنند، به‌علاوه هرگونه سؤالی بپرسند. ارتباط مشارکتی با کارفرمایان در پیگیری مسائل به ایجاد اعتماد و ارائه نتایج قابل‌قبول کمک می‌کند.

• کارفرمایانی که در فکر پیاده‌سازی سیستم ردیابی GPS هستند، ابتدا باید دلایل تجاری این کار را مشخص کنند. این دلایل می‌تواند بهبود ایمنی، بهره‌وری عملیاتی و موارد مشابه باشد.

• کارفرمایان باید دارای یک خط‌مشی جامع ردیابی GPS خودرو باشند که به‌آسانی برای کارکنان فعلی و استخدام‌کنندگان جدید در دسترس باشد. این خط‌مشی باید محدوده سیستم GPS ردیاب تاکسی، هدف تجاری و پیوسته بودن، یک‌بارمصرف بودن و غیره را مشخص کند.

• می‌توان از انگیزه‌هایی مانند تشخیص شرکت یا پاداش‌های مالی برای ایجاد انگیزه در رانندگان مسئول که مطابق با معیارهای رانندگی شما بر اساس داده‌های ردیابی GPS استفاده می‌کنند، استفاده کرد.

مدیریت ناوبری و مزایای آن

هر سازمانی که برای کارکردن به وسایل نقلیه تجاری احتیاج دارد، به‌نوعی در عملیات ناوبری و مدیریت ناوبری فعالیت می‌کند. هدف از مدیریت ناوبری نظارت بر کلیه عملکرد ناوبری و نگهداری ناوبری به‌منظور افزایش بهره‌وری و کمک به مشاغل تا حد امکان است.

مدیران ناوبری وظیفه ناوبری را بر عهده دارند و ممکن است وظایفی ازجمله تعمیر و نگهداری خودرو، ردیابی تاکسی، نظارت بر مصرف سوخت و هزینه سوخت، مدیریت راننده، استفاده از دارایی‌ها، برنامه‌ریزی مسیر و اجرای برنامه‌هایی که بهره‌وری شرکت را افزایش داده و موارد زباله را کاهش می‌دهد، بر عهده گیرند. شرکت‌های مدیریت ناوبری اغلب از تله ماتیک خودرو یا نرم‌افزار مدیریت ناوبری برای افزایش کارایی ناوبری و کمک به کاهش هزینه‌های عملیاتی استفاده می‌کنند.

بدون توجه به اندازه ناوبری، مدیریت ناوبری خودروها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. بر اساس داده‌های حاصل از نظرسنجی معیارهای سالانه ناوبری دولتی، بسیاری از مدیران ناوبری به نرم‌افزارهای مدیریت ناوبری یا تله ماتیک خودرو متکی هستند تا از عملیات روزانه حداقل در برخی از وسایل نقلیه خود پشتیبانی کنند. نرم‌افزار مدیریت ناوبری می‌تواند به مدیران ناوبری کمک کند تا ضمن مشاهده رضایت رانندگان و کاهش مصرف سوخت از طریق تجزیه‌وتحلیل پیش‌بینی و گزارش دقیق، در زمان واقعی عملکرد خود را مشاهده کنند.

وظایف مدیر ناوبری

مدیر ناوبری وظیفه دارد کارهای زیر را انجام دهد:

1. ردیابی ناوبری

برای اطمینان از ایمنی رانندگان، مدیران ناوبری با استفاده از دستگاه ردیابی مانند ردیاب تاکسی باید دقیقاً بدانند خودروهای شخصی در هرزمان در کجا هستند. مدیران ناوبری اغلب به فناوری GPS و سایر سیستم‌های ردیابی متکی هستند تا بدانند وسایل نقلیه آن‌ها کجاست و ایمنی خودروها را افزایش می‌دهند.

2. حفظ راننده

کمبود راننده یک موضوع رو به رشد در صنعت حمل‌ونقل است. مدیران ناوبری با ایجاد برنامه‌های راهنمایی، بهبود شرایط محل کار یا صرفاً ایجاد اعتماد بیشتر بین راننده و مدیر، به دنبال رویکردهای متفاوتی هستند تا رانندگان از کار خود راضی باشند.

3. کاهش کل هزینه

از مدیریت سوخت یا کاهش هزینه‌های عملیاتی، انتظار می‌رود مدیران ناوبری هرگونه هزینه‌های غیرضروری را شناسایی کرده و برای کمک به ایجاد هزینه بیشتر و کارآمدتر عملیات ناوبری مورداستفاده قرار دهند. وظیفه مدیر ناوبری تعیین راه‌حل‌های صرفه‌جویی در هزینه و کمک به افزایش بهره‌وری یک شرکت است.

4. خرید خودرو

به‌منظور مدیریت مؤثر ناوبری، مدیر ناوبری باید پیش‌بینی کند که ناوبری چند و چه نوع وسیله نقلیه‌ای برای کارکرد مؤثر نیاز خواهد داشت. درک درست و پیش‌بینی استفاده از خودروهای ناوبری در تعیین صحیح استراتژی خرید بسیار مهم است. صلاحیت کارکنان برای کلاس خودرو، چرخه عمر خودرو و حتی زمان‌بندی بازار همه عوامل مهمی هستند که به یک استراتژی مناسب برای خرید خودرو کمک می‌کنند.

5. ایمنی راننده

یک چالش بزرگ برای شرکت‌های ناوبری یا هر مدیر ناوبری، ایمن نگه داشتن رانندگان است. ابزارهای مفیدی مانند دوربین‌های ردیابی یا سیستم‌های ردیاب تاکسی وجود دارد که مدیران ناوبری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که دید واقعی را در یک وسیله نقلیه از راه دور ایجاد می‌کند و شواهد یا مواد لازم را برای اجرای آموزش رانندگان ارائه می‌دهد.

چرا مدیریت ناوبری مهم است؟

ازآنجایی‌که ناوبری به‌طور فزاینده‌ای از فناوری برای ادامه رقابت در صنایع شلوغ استفاده می‌کنند، مدیران ناوبری مسئول بهینه‌سازی عملیات، هماهنگی سیستم‌ها، فناوری‌ها و کارکنان هستند. مدیران ناوبری باید ظرفیت و تقاضا را افزایش دهند و با چالش‌های دیگر مانند کمبود راننده، نوسان قیمت سوخت و تغییر مقررات صنعت مقابله کنند. مدیریت وظایف روزانه ناوبری و همچنین مراقبت از تصویر کلی لازم است تا شرکت بدون مشکل و سودآور اداره شود.

با راهکارهای مدیریت ناوبری که جزئیات ثانیه به ثانیه در مورد موقعیت مکانی و پیشرفت مشاغل خودروها به شما می‌دهد، در یک پلت فرم مرکزی به اطلاعات و داده‌هایی دسترسی خواهید داشت که می‌تواند به شما در بهبود فرایندهای عملیاتی ناوبری کمک کند. از راه‌حل تله ماتیک خود چندین نقطه داده دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد از معیارهایی مانند استفاده از وسیله نقلیه، رفتار راننده و زمان‌های بیکار استفاده کنید و به شما در مورد بهره‌وری ناوبری خود بینش دهید.

با مدیریت ناوبری می‌توانید تغییرات آگاهانه‌ای را برای بهبود فرآیندها در صورت بروز مشکلات، در زمان واقعی ایجاد کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند ردیاب تاکسی برای شناسایی و تصحیح ناکارآمدی‌هایی مانند رفتار راننده که منجر به مصرف سوخت بیش‌ازحد متوسط یا بیکاری بیش‌ازحد می‌شود، می‌توانید صرفه‌جویی قابل‌توجهی را مشاهده کنید.

ایمنی برای ناوبری در اولویت است و بنابراین اولویت مدیران ناوبری است. تله ماتیک مدیریت ناوبری به شما امکان می‌دهد رفتارهای پرخاشگرانه و خطرناک را در سطح راننده، وسیله نقلیه و ناوبری به‌طور مؤثر کنترل کنید. از این اطلاعات می‌توان برای ایجاد برنامه‌های ایمنی رانندگان استفاده کرد و در صورت ادغام dashcams و فناوری تجزیه‌وتحلیل ایمنی، می‌توانید برنامه‌های آموزشی شخصی ایجاد کنید و به رانندگان خود آموزش دهید که در مسائل خاص خود پیشرفت کرده و ناوبری امن‌تری ایجاد کنند.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *