ردیاب

روش‌های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

روش های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت
0
(0)

بررسی روش‌های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت و پیاده سازی آنها معمولا مجموعه اقداماتی است که اکثر صاحبین موتور سیکلت‌ها در راستای افزایش امینت موتور سیکلت خود انجام می‌دهند و برایشان بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله از وب سایت ردیاب من تلاش داریم تا این موارد را به صورت کامل بررسی کنیم و روش‌هایی کاربردی را در راستای جلوگیزی از سرقت موتور سیکلت در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم تا از این پس علاوه بر افزایش امنیت موتور سیکلت، مدیریت و نظارت دقیقی بر این وسیله نقلیه کاربردی داشته باشید.

قبل از اینکه روش‌های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت را برای شما همراهان عزیز شرح دهیم باید خاطر نشان کنیم که در ابتدای امر سعی کنید موتور سیکلت را در محیطی امن و در دسترس قرار دهید که نسبت به آن اشراف داشته باشید و موتور را در محیط‌های غیر مطمئن بدون استفاده از تجهیزات امنیتی رها نکنید تا در ابتدا به این صورت از سرقت موتور جلوگیری کنید در ادامه روش‌هایی کاربردی را خدمت شما مطرح می‌کنیم.

راه های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

1- نصب دزدگیر برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

استفاده از دزدگیر تا حدود بسیار زیادی از سرقت جلوگیری می‌کند چرا که دزدگیرها معمولا در قسمتی پنهانی از موتور سیکلت نصب می‌شوند و در دسترس هر فردی نیست که نسبت به از کار انداختن آن اقدام کنند. همچنین دزدگیرها معمولا با ایجاد صدا منجر به فراری دادن سارق می‌شوند. 

برخی از دزدگیرها دارای سیستم تصویری نیز هستند که اطلاعاتی دقیق را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که در محتوای دزدگیر تصویری خودرو چیست این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

صفحات پیشنهادی

خرید دزدگیر ماشین ساده

خرید دزدگیر تصویری ماشین

تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر فردی به دزدگیر شما دسترسی پیدا کرد و آن را از دسترس خارج کرد آن وقت باید چه کار کنید؟! که در ادامه خدمت شما شرح می‌دهیم.

2- خرید و نصب ردیاب موتور سیکلت

خرید ردیاب موتور سیکلت باعث می‌شود که شما بتوانید علاوه بر حفظ امنیت این وسیله نقلیه پس از سرقت نیز سریعا با کمک مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به پیدا کردن و دستگیر شدن سارق اقدام کنید.

ردیاب موتور سیکلت اطلاعیه‌هایی بسیار کاربردی در زمینه جلوگیری از سرقت دارد که به شرح زیر است:

1- اطلاع رسانی از حرکت دادن موتور سیکلت

2- ارسال ناتیف در خصوص بکسل کردن یا حمل با جرثقیل موتور سیکلت

3- اطلاعیه روشن و خاموش شدن موتور

4- اطلاعیه دستکاری در باتری موتور و جدا کردن آن از ردیاب یا دزدگیر

5- و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر

پس در ابتدا همانطور که مشاهده فرمودید این دستگاه یک سخت افزار کاربردی برای جلوگیری از سرقت است اما در ادامه این دستگاه راه‌کارهایی در زمینه پیدا کردن موتور سیکلت و باز پس گیری آن نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که عبارتند از:

1- بررسی موقعیت دقیق مکانی موتور سیکلت و دنبال کردن آن

2- بررسی تاریخچه مسیر

3- خاموش کردن موتور سیکلت از راه دور با استفاده از اپلیکیشن ردیابی یا پیامک

4- و …

ردیاب موتور سیکلت علاوه بر افزایش امنیت موتور سیکلت راه‌کارهایی برای مدیریت و نظارت نیز در اختیار شما قرار می‌دهد همانند:

1- بررسی گزارش توقفات

2- بررسی سرعت لحظه‌ای

3- تعریف محدوده جغرافیایی برای ردیاب

4- و…

توصیه ما این است اگر از موارد دیگر برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت استفاده می‌کنید حتما ردیاب را در کنار آن نصب کنید.

جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

3- استفاده از قفل و زنجیر برای افزایش امنیت موتور سیکلت

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها در راستای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت استفاده از قفل و زنجیری محکم و قوی است.

باید بدانید که معمولا سارقین سعی دارند سمت وسایل نقلیه‌ای بروند که کم تر زمان را از آنها بگیرد اما باید این را نیز در نظر داشته باشید اگر قفل و زنجیر شما از استحکام کافی برخوردار نباشد و با ضربه‌ای از بین برود برای سارقین موقعیت مناسبی را ایجاد می‌کنند پس حتما این موضوع را در نظر داشته باشید و از زنجیری فولادی و قفلی محکم استفاده کنید.

سعی کنید برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت قفل و زنجیر را به میله‌ای محکم متصل کنید و از سمت چرخ عقب موتور سیکلت متصل شده باشد.

4- استفاده از قفل‌های دیسکی

یکی دیگر از روش‌ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت استفاده از قفل‌های دیسکی است. شما با استفاده از این قفل‌ها می‌توانید امنیت موتور سیکلت را تا حدود بسیار زیادی بالا ببرید و از سرقت موتور در برابر تهدیدات جانبی جلوگیری کنید.

بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو از نظر وب سایت ردیاب من چیست؟

بدون شک پیشنهاد ما استفاده از ردیاب موتور سیکلت است اما برای اینکه مطمئن شوید حتما باید با امکانات و کاربردهای این دستگاه آشنا شوید.

آیا استفاده از یک روش به تنهایی برای جلوگیری از سرقت کافیست؟

خیر، توصیه ما این است از دو یا چند روش به صورت هم زمان استفاده کنید تا امنیت موتور سیکلت به بیشترین حالت ممکن برسد.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *