دوربین مدار بسته

قیمت و خرید دوربین مداربسته کارخانه

دوربین کارخانه مداربسته
0
(0)

امروزه مانیتورینگ با دوربین مداربسته یکی از رایج‌ترین روش‌های نظارت بر کسب‌وکارهای بزرگ است. بیش از 25 میلیون دوربین مداربسته عملیاتی در سراسر جهان وجود دارد و کارشناسان بر این باورند که حدود 67 درصد از سرقت‌هایی که در مشاغل صورت می‌گیرد، با نصب این وسایل و اقدامات امنیتی مدیریت شده‌اند. در نتیجه اگر صاحب کسب‌وکار بزرگی هستید مهم است که با خرید دوربین مداربسته کارخانه یا دیگر انواع کاربردی این تجهیزات، ایمنی را به کسب‌وکار خود هدیه کنید.

اهمیت نصب دوربین مداربسته برای کارخانه

دوربین‌های مداربسته از فناوری پیشرفته و فرایندهای ضبط استفاده می‌کنند تا به کسب‌وکارها اجازه دهند هزینه‌های خود را برای حفظ امنیت محل کار کاهش داده و در عین حال از دارایی‌های خود محافظت کنند. مشاغل با نصب یک سیستم نظارت تصویری از مزایای مختلفی بهره‌مند خواهند شد، از جمله:

1. کاهش احتمال سرقت

با قرار دادن دوربین‌های مداربسته در مکان‌های استراتژیک کارخانه خود، سراسر منطقه عملیاتی کسب‌وکارتان را تحت پوشش قرار داده و می‌توانید از خرابکاری، سرقت و سایر جرایم جدی جلوگیری کنید. با بیش از 275 میلیون گزارش سرقت در مشاغل سراسر جهان، نصب یک سیستم نظارت دوربین مداربسته بسیار مهم است.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که بسیاری از سرقت‌ها تنها در مسائل مالی خلاصه نمی‌شوند و شما با سرقت‌های معنوی نیز مواجه خواهید شد. متاسفانه در بیشتر این موارد، خود کارکنان مسئول هستند. قرار دادن دوربین‌های مداربسته در مکان‌های استراتژیک، کارگران و کارمندان را مجبور به رعایت قوانین مجموعه کرده و محیط کاری امنی را تضمین خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی : دوربین مداربسته برای منزل

دوربین مداربسته مغازه

2. نظارت تصویری در زمان واقعی

یکی از اصلی‌ترین مزایای نظارت تصویری این است که فیلم‌ها، بی‌درنگ در دسترس صاحبان مشاغل قرار می‌گیرند. چنین روش‌های نظارت به طور سنتی در دسترس نیست. در نتیجه کنترل کیفیت کار و هماهنگی میان کارکنان کمی سخت خواهد بود. اما امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، نظارت با دوربین مداربسته کارخانه را می‌توان به راحتی و با راه دور با رایانه، تلفن همراه یا تبلت انجام داد. حتی امکان مشاهده فیلم بلادرنگ از دوربین‌های جداگانه در یک سیستم کامپیوتری هم وجود دارد. در عین حال اطمینان حاصل می‌شود که همه دوربین‌ها ورودی و خروجی مجموعه شما را ضبط می‌کنند.

3. بهره وری بیشتر کارکنان

فرقی ندارد که اگر صاحب یک رستوران هستید یا کارخانه دارید، کارایی بهتر کارمندان باید دلیل اصلی انتخاب نظارت دوربین مداربسته به عنوان معیار امنیتی شما باشد. ثابت شده است که کارمندان هنگام نظارت با دوربین‌های مداربسته بیشترین تلاش می‌کنند. نظارت الکترونیکی کارمندان تضمین می‌کند که مدیر طبقه شما زمان بیشتری برای کار بر روی جنبه‌های حیاتی فعالیت خود دارد و به جای تمرکز برای سطح کیفیت فعالیت کارکنان، دغدغه‌های اصلی مجموعه را برطرف می‌کند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که رابطه کارفرما و کارمند مبتنی بر اعتماد است. همیشه اطمینان حاصل کنید که در نصب دوربین مداربسته خود زیاده روی نکرده و موجب سلب اعتماد آنها نشده‌اید.

4. کاهش هزینه‌های مربوط به امنیت

نظارت با دوربین مداربسته برای کارخانه در مقایسه با سایر منابع سنتی دارای مزیت اضافی است. این مزیت همان کاهش هزینه‌های مربوط به امنیت مجموعه محسوب می‌شود. قرار دادن یک یا چند دوربین مداربسته کارخانه حتما هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت؛ اما بسیار ارزان‌تر از استخدام نیروهای امنیتی به صورت شبانه روزی است.

همچنین، فناوری دوربین‌های مداربسته به طور پیوسته در حال بهبود است و این امکان را به شما می‌دهد که از سیستم‌های بی‌سیم با تکنولوژی بالا (که جایگزین سیم‌کشی فیبر نوری قدیمی‌تر هستند)، بهره‌مند شوید. دوربین‌های مداربسته مدرن سایز کوچک‌تری دارند و در عین حال وضوح بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارند. با پشتیبانی مادون قرمز در شب به راحتی یک سیستم مانیتورینگ کامل در اختیار دارید که با کسری از هزینه‌های غیرضروری، آماده و راه اندازی می‌شود.

بهترین مدل دوربین مداربسته کارخانه

لیست مزایای این تجهیزات را می‌توان ادامه داد؛ اما اجازه دهید بحث را در همین جا خاتمه داده و به بررسی بهترین مدل‌های موجود در بازار بپردازیم تا روند خرید دوربین مداربسته برای کارخانه را راحت‌تر طی کنید. محبوب‌ترین نمونه‌های موجود در بازار از نظر کاربران عبارتند از:

  • تمام دوربین‌های دید در شب
  • تمام مدل‌هایی که دید در شب رنگی دارند
  • تمام دوربین‌های مداربسته HD، AHD و FULLHD
  • دوربین‌هایی با تحمل دمای بالا و پلاک خوان

ویژگی‌های مهم برای خرید دوربین مداربسته کارخانه

به خاطر داشته باشید که حضور یک گزینه در لیست بهترین‌ها، همیشه ویژگی‌های خاصی را یادآور می‌شود که برای کاربران بسیار با اهمیت بوده است. در نتیجه مهم است که زمان تهیه و نصب دوربین مداربسته کارخانه، این ویژگی‌ها را در محصول مورد نظر جستجو کنید تا هزینه صرف شده، هدر نرفته باشد. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به این شرح هستند.

صفحات خرید دوربین مداربسته:

دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته تحت شبکه

· دسترسی آسان به پخش حتی از راه دور

مهم است که زمان استفاده از دوربین بتوانید ویدیوی مهم را در چند ثانیه پیدا کنید. همچنین انتقال محصول را از طریق تسهیلات مشاهده کرده و متوجه توقف ریل‌های شوید. در واقع سیستم خودکار دوربین باید این هوشمندی را داشته باشد تا کاربر را این توقف‌ها آگاه کند.

همچنین باید بتوانید با دسترسی راحت به فیلم‌ها، ارزیابی عملکرد کارکنان را در چند ثانیه انجام داده و حتی پخش ویدیو از راه دور را به خوبی انجام دهید.

· قابلیت تنظیم بیشتر ضبط و تشخیص حرکت

یک دوربین هوشمند مناسب برای کارخانه باید تا 9000 سطح مختلف حساسیت حرکتی را پوشش دهد. همچنین مناطق پوشش آن قابل تنظیم باشند و بتواند ویدیوهای بیشتری را در هارددیسک‌های کوچک ذخیره کند.

· یکپارچه سازی سیستم هشدار

اگرچه این گزینه زمان استفاده از دوربین‌های مداربسته اختیاری است؛ اما وجود آن می‌تواند یک ویژگی کاربردی باشد.  با این ویژگی می‌توانید هنگام فعال شدن سیستم هشدار، هشدارهای متنی/ ایمیلی را با تصاویر دریافت کنید. همچنین نظارت بر تحویل محصول و حفظ سوابق بصری می‌تواند مزیت دیگر آن باشد.

با این خاصیت حتما ورود کارکنان را بهتر نظارت می‌کنید و می‌توانید هشدارهای پیچیده را بر اساس ورودی‌های آلارم، حرکت دوربین و رویدادهای سیستم، برنامه ریزی کنید.

در کنار این موارد دیگر ویژگی‌های مهم دوربین مداربسته کارخانه را این‌طور دسته بندی می‌کنند.

  • Search Smart: به معنای قابلیتی که امکان جستجوی خاص و ویژه را فراهم می‌کند.
  • Zoom: قابلیتی است که امکان بزرگ‌نمایی فیلم‌های ضبط شده و یا حتی زنده را فراهم می‌نماید.
  • Stream Dual: به معنای ضبط 2 استریم هم‌زمان اما کاملا مجزا است. این ویژگی می‌تواند عملکرد شبکه را بهبود بخشد.
  • Backup Avl: این ویژگی در سیستم امکان پخش ویدیو در موبایل و کامپیوتر را بدون نصب نرم‌افزارهای سنگین، فراهم می‌کند.
  • PTZیا اسپید دام: کنترل دوربین‌های گردان را آسان می‌کند.

 مکان مناسب نصب دوربین مداربسته برای کارخانه

شاید در ابتدای خرید این نوع تجهیزات دقت زیادی برای پیدا کردن مکان مناسب نصب نداشته باشید؛ اما مهم است که این گزینه مهم را به دقت بررسی کنید. کارخانه‌ها فقط به درب‌های ورود و خروج ختم نمی‌شوند و مکان‌های مختلفی را شامل می‌شوند که حضور یک دوربین مداربسته در آنها ضروری است. مانند:

  • خطوط تولید: در این مکان چگونگی فعالیت پرسنل و دستگاه‌ها را مشاهده خواهید کرد.
  • سلف غذاخوری یا واحدهای اداری: گاهی بروز حوادث ناخواسته‌ای مانند آتش سوزی می‌تواند محیط کار را ناامن کند. پس مهم است که با نظارت مکان‌های پر رفت و آمد امنیت محیطی را بالا ببرید.
  • پارکینگ و اطراف کارخانه: وجود یک یا چند دوربین مداربسته کارخانه در این نوع مکان‌ها نیز نظارت امنیتی مجموعه شما را بهبود می‌بخشد.

کلام آخر | دوربین مداربسته کارخانه

در حالی که مانیتورینگ محل کار یک موضوع بسیار مهم است، نباید از جنبه اخلاقی آن چشم پوش کنید. قبلا هم اشاره شد که وجود حس اعتماد میان مدیران و پرسنل باید در اولویت قرار بگیرد تا کارکنان گمان نکنند که این نظارت فعالیتی علیه آنهاست. در نتیجه مهم است که شما مزایا و معایب نصب سیستم‌های نظارتی را برای نظارت بر محل کارتان بسنجید و پس از آن برای خرید تجهیزات ایمنی از این دست اقدام کنید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *