دوربین مدار بسته

پرفروش ترین دوربین مداربسته در بازار ایران

پرفروش‌ترین دوربین مداربسته
4
(3)

دوربین‌های مدار بسته، یکی از وسایل نظارتی هستند که امروزه و در تمام دنیا برای کنترل و مدیریت از راه دور در محیط کار و نیز منازل و دیگر ساختمان‌ها، کاربرد دارند. این دوربین‌های مدار بسته در برندها و انواع متنوعی در بازار ایران به فروش می‌رسند. در کشور ما نیز به دلایل گوناگون، از جمله پایین آمدن قیمت این دوربین‌ها و گسترش امکانات آن‌ها با توجه به تکنولوژی روز دنیا، خرید و فروش این محصولات، بیشتر از گذشته رونق گرفته است. اما انتخاب برند، مدل و نوع دوربین هنوز هم برای بسیاری از مشتریان و تازه‌کاران در این زمینه، چالش برانگیز است. آشنایی با برخی از پرفروش ترین دوربین مداربسته، می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید بهتر و کارآمدتر باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با چند مورد از بهترین مدل‌های این دوربین‌های مدار بسته که در بازار ایران فروش خوبی دارند، آشنا شده و ببینیم پرفروش ترین دوربین مداربسته، در کشور ما چه خصوصیاتی دارد. در راستای خرید دوربین مدار بسته این مقاله به شما کمک شایانی می‌کند.

پرفروش ترین دوربین مداربسته در بازار، چه ویژگی‌هایی دارد؟

هنگام خرید بهترین دوربین مداربسته، امکانات دوربین‌ها، ضبط‌کننده، کابل‌ها، قیمت متناسب با بودجه برای کاربران اهمیت فراوانی دارد. وقتی یک دوربین مدار بسته در این ویژگی‌ها، در نوع خودش بهترین باشد، در بازار ایران نیز پرفروش و قابل توجه خواهد بود:

1. استفاده از فناوری ارتباط بی‌سیم

فناوری جدید HD یا IP را در نظر بگیرید. دوربین‌هایی که از این تکنولوژي استفاده می‌کنند، به کابل و سیم نیازی ندارند و با استفاده از یک تلفن هوشمند، می‌توان به صورت زنده، به آن متصل شد و ویدئوها را تماشا نمود. دوربین‌های مدار بسته قدیمی‌تر که از فناوری‌های آنالوگ مانند 700TVL و 960H استفاده می‌کردند، دیگر چندان طرفداری در بازار ندارند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه از این مدل‌ هستند.

2. قیمت مناسب و مقرون به صرفه

در بازار ایران با توجه به قدرت خرید پایین بیشتر مشتریان، دوربین‌های مدار بسته با قیمت پایین که کیفیت قابل قبولی هم داشته باشند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. مقرون به صرفه بودن یکی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب پرفروش ترین دوربین مداربسته به شمار می‌رود.

3. حافظه دوربین

ضبط کننده دوربین مداربسته، به عنوان DVR (ضبط کننده ویدئوی دیجیتال) شناخته می‌شود. دوربین‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر، فیلم‌ها را بر روی روی هارد دیسک ضبط می‌کنند. ظرفیت ذخیره سازی DVR و روش ذخیره‌سازی اطلاعات، دو عامل مهم در انتخاب این دوربین‌ها هستند. برخی دیگر از دوربین‌های مداربسته نیز که در لیست دوربین‌های وب سایت ردیاب من قرار دارد از کارت حافظه جانبی برای نگهداری اطلاعات استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با خرید آنها دیگر نیازی به دستگاه‌های DVR و NVR نداشته باشید.

4. انواع کابل کشی و پرفروش ترین دوربین مداربسته

یکی از معیارهای مهم در خرید دوربین‌های امروزی، بی‌سیم بودن و یا نیاز به سیم و کابل برای این دوربین‌ها است. موارد مورد توجه و پرفروش در بازار ایران، اغلب مدل‌هایی هستند که به صورت وایرلس کار می‌کنند و برای اتصال به آن‌ها باید از وای‌فای و اینترنت استفاده نمود. مدل‌های پیشرفته‌تر که سیم‌کشی و کابل‌کشی برای دستگاه‌های ذخیره‌سازی و یا دسترسی به شبکه، استفاده می‌کنند، البته برای ادارات و یا مکان‌های بزرگ، قابل توجه هستند.

انواع مدل دوربین مداربسته بیسیم داخلی و دوربین مداربسته بیسیم خارجی در لیست محصولات موجود است.

5. پشتیبانی مناسب

با هر سیستم دوربین مداربسته، مواقعی نیاز به پشتیبانی وجود دارد و امکان ارسال پیام یا تماس با شخص تعمیرکاران و یا پشتیبان، بسیار مهم خواهد بود. معمولا پرفروش ترین دوربین مداربسته‌ها در بازار ایران، مدل‌هایی هستند که گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش باکیفیت و کارآمدی دارند.

پرفروش ترین دوربین مداربسته در بازار ایران چه مدل‌هایی هستند؟

کمتر پیش می‌آید که بازار در مورد مدل و یا برند خاصی اشتباه کند. مدل‌های پرفروش دوربین مدار بسته در بازار، بی‌جهت بیشتر از مدل‌های دیگر، مورد توجه قرار نگرفته‌اند. اگر به دنبال خرید مدل و یا برند مناسبی از این وسیله هستید که هم کارا و هم مقرون به صرفه باشد، این لیست را دنبال کنید. این فهرست بدون شک می‌تواند شما را در انتخاب بهتر، راهنمایی نماید:

0. برند اسفیورد، برندی با کیفیت ساخت ایران

در اولین مورد که آن را مورد 0 نام گذاری کردیم سعی داریم شما را با برندی معتبر و با کیفیت ایرانی با نام اسفیورد آشنا کنیم. این برند از برندهایی با سابقه با اعتباری مناسب در بازار دوربین مداربسته قرار دارد و امکاناتی مناسب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

مزایا

  • کیفیت تصویر و رزولوشن بالا
  • نصب آسان و دوام بالای انواع مدل‌های دوربین مدار بسته
  • امکان نصب نرم افزارهای مدیریت و ارسال تصاویر مخصوص برند اسفیورد 
  • داشتن نرم افزارهای ساخت داخل و سروهای داخل کشور
  • استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای پردازش تصاویر و تشخیص انسان، حیوان و …
  • قیمت مقرون به صرفه
  • پشتیبانی از کارت حافظه برای ذخیره صدای اطراف
  • استفاده از وای فای در مدل‌های متفاوت جهت ارسال تصویر و پخش صدا

معایب

  • با دوربین‌های مدار بسته متفرقه از برندهای دیگر، همخوانی چندانی ندارد.
  • سیم کارت نمی‌خورد و با استفاده از وای فای و شبکه کار می‌کند.

1. برند هایک ویژن (Hikvision) پرفروش ترین دوربین مداربسته در جهان

این برند یکی از برندهای بسیار پرفروش و مورد توجه در بازار ایران به شمار می‌رود. دوربین‌های مدار بسته این برند، کیفیت بالا همراه با امکانات پیشرفته و نیز قیمتی مناسب دارند. یکی از ویژگی‌هایی که باعث موفقیت بیشتر این برند شده است، بودجه ویژه آن در بخش تحقیق و توسعه است. این ویژگی سبب شده تا این برند فروش بسیار خوبی در سرتاسر جهان داشته باشد و در سال 2018 پرفروش‌ترین برند در این زمینه در کل دنیا باشد.

مزایا

  • کیفیت تصویر و رزولوشن بالا
  • نصب آسان و دوام بالای انواع مدل‌های دوربین مدار بسته
  • امکان نصب نرم افزارهای مدیریت و ارسال تصاویر مخصوص برند هایک ویژن
  • استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای پردازش تصاویر
  • قیمت مقرون به صرفه

معایب

  • سخت افزار ضبط صدای محیط ندارد.
  • با دوربین‌های مدار بسته متفرقه از برندهای دیگر، همخوانی چندانی ندارد.

مقالات پیشنهادی ما به شما تا اینجا، 1- راهنمای خرید دوربین مداربسته 2- نحوه انتقال تصویر در دوربین مداربسته

2. دوربین‌های مدار بسته برند داهوا (Dahua)

این برند نیز یکی از برندهای بسیار پرفروش در سراسر جهان است و در ایران در مقام دوم در فهرست پرفروش ترین دوربین مداربسته، قرار می‌گیرد. دوربین‌های این برند نیز کیفیت بسیار بالا، امکانات پیشرفته و به روز و همچنین قیمتی مناسب و متناسب با نیازهای کاربران ایرانی سطح بالا، دارند. محصولات این برند از سال 2014 تا امروز همواره در لیست 10 مورد از پرفروش‌ترین و مورد توجه‌ترین مدل‌های دوربین مدار بسته در سراسر دنیا بوده‌اند.

مزایا

  • تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا
  • امکان دسترسی به تصاویر این دوربین‌ها از راه دور و با کمک اینترنت و گوشی تلفن همراه هوشمند
  • سیگنال‌های ارسال بسیار قوی و باکیفیت
  • استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز برای پردازش تصویر

معایب

  • قیمت بالای دوربین‌ها برای کاربران معمولی
  • دسترسی به تمامی مدل‌ها در ایران به دلیل عرضه محدود وجود ندارد.
  • مشکلات در محدودیت پهنای باند

3. برند یونی ویو (Uniview)

این برند یک برند سطح بالا و باکیفیت چینی است که به تولید بهترین و پرفروش ترین دوربین مداربسته‌ها در بازار جهانی می‌پردازد. این برند فعالیت خود را در بازار این محصولات، در سال 2011 میلادی آغاز نمود و اولین محصولات تحت شبکه را روانه بازار کرد. این برند را می‌توان در مقام سوم پرفروش‌ترین برندها در بازار ایران دانست.

مزایا

  • استفاده از تکنولوژی POE (Power Over Ethernet) در محصولات این برند
  • امکان جستجوی پیشرفته در تصاویر موجود و یا ضبط شده با استفاده از فناوری‌های نوین هوش مصنوعی
  • استفاده از فناوری‌های پیشرفته فشرده‌سازی U-Code
  • استفاده از ویژگی Plug& Play

معایب

  • محصولات این برند، تنها دوربین های مدار بسته تحت شبکه هستند.
  • قیمت بالای محصولات این برند با توجه به نیازهای بازار ایران

4. برند بوش (Bosch) و مدل‌هایی از پرفروش ترین دوربین مداربسته

این برند یک برند بسیار موفق و شناخته شده در زمینه‌های گوناگون مانند تجهیزات الکترونیکی در سراسر جهان است. محصولات این برند در زمینه دوام و کیفیت زبانزد هستند و از محصولات ممتاز بازار به شمار می‌روند. این برند تولید محصولات دوربین مدار بسته خود را در سال 2001 میلادی و تحت نام Bosch Security آغاز کرد و در این زمینه به فروش بالا و موفقیت‌های عمده‌ای رسید. تنوع، کیفیت و امکانات بالا و درجه یک محصولات این برند، باعث شده تا دوربین‌های مدار بسته بوش در مکان‌های گوناگونی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های بزرگ و کوچک، کارخانجات و کارگاه‌ها، سیستم حمل و نقل، مکان‌های تجاری و عمومی و … مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایا

  • کیفیت تصویر و رزولوشن بسیار بالا
  • امکانات پیشرفته مانند استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای پردازش تصویر و تجزیه و تحلیل آن مانند شمارش افراد و …
  • ارائه مدل‌های دوربین مدار بسته با فناوری‌های بی‌سیم بسیار قدرتمند

معایب

  • کیفیت برخی از مدل‌ها متوسط است.
  • وجود اختلال‌هایی مانند Motion Detection در پردازش تصاویر
  • قیمت بالای محصولات در بازار ایران

سخن آخر

انتخاب برند و مدل دوربین‌های مدار بسته بسیار چالش برانگیز است اما مرور پرفروش ترین دوربین مداربسته، می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. برای خرید موثرتر و متناسب‌تر، البته بهتر است با کارشناسان این زمینه نیز درباره مدل مورد نظرتان، مشورت نمایید.

پرفروش‌ترین برندهای دوربین مداربسته در ایران چیست؟

درخصوص شناخت تیم ردیاب من در این مورد می‌توان به مدل‌های داهوا، الوها، اسفیورد و ... اشاره داشت البته برندهای معتبر و پرفروش دیگری نیز موجود است در بازار که تیم ما به بررسی این مدل‌ها پرداخته است.

آیا لازم است در زمان خرید دوربین مداربسته به میزان فروش آن در بازار توجه داشت؟

بله، در واقع محبوبیت در فروش یک جنس می‌تواند در زمینه محبوبیت آن جنس در بازار نمایانگر برخی مسائل باشد به همین دلیل توصیه ما این است که در زمان خرید دوربین مداربسته پرفروش بودن یا محبوبیت اجناس را نیز در نظر داشته باشید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. شمارش آرا: 3

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

2 نظر در “پرفروش ترین دوربین مداربسته در بازار ایران

  1. داهوا گفت:

    واقعا به جرات می شه گفت برند داهوا یکی از بهترین برند های موجود تو بازار ایران است.

    1. تیم فنی گفت:

      سلام و روز بخیر – بله داهوا واقعا دوربین های خوبی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *