کامپیوتر

بهترین راه یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز

کلید میانبر ویندوز
5
(1)

همه افراد در طول زندگی ساعت‌هایی را پشت کامپیوتر می‌نشینند و به انجام کارهای مختلف می‌پردازند. تحویل کارها در زمان‌های مقرر نیاز به سرعت عمل بالا دارد و  استفاده از کلیدهای میانبر در ویندوز می‌تواند باعث افزایش سرعت عملکرد کاربر شود. یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز کار سختی نیست و به کمی تکرار و تمرین احتیاج دارد. اما قبل از هر چیز شما باید بدانید که برای هر دستوری کدام کلید‌ها را باید فشار دهید. در این مقاله سعی داریم تا این کلیدها را به شما آموزش دهیم. پس اگر این موضوع برای شما کاربردی است در کنار ما بمانید.

استفاده از کلیدهای میانبر ویندوز بهتر است یا استفاده از موس و نوار ابزار

بسیاری از برنامه نویسان و کسانی که ساعت‌های زیادی را پای کامپیوتر می‌گذرانند به استفاده از کلیدهای میانبر عادت کرده‌اند و ترجیح می‌دهند تا به جای موس از این کلیدها استفاده کنند. سرعت عمل در هنگام استفاده از کلیدهای میانبر بالا می‌رود. اما برای استفاده از نوار ابزار شما باید ابتدا راست کلیک کنید و در بین گزینه‌ها  به دنبال دستور مورد نظر خود بگردید. برای یک یا دو دستور زمان زیادی صرف نمی‌شود اما به عنوان یک کار روتین و طولانی این کار خسته کننده است. بهترین راه حل یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز است.

آشنایی با کلیدهای میانبر ابتدایی در ویندوز

یک سری از کلیدهای میانبر ابتدایی وجود دارد که بیشتر کاربران ویندوز کاملا به آن مسلط هستند و برای افرادی که تازه کار با کامپیوتر را شروع کرده‌اند بسیار کاربردی و مفید است. در ادامه به معرفی این کلیدهای میانبر می‌پردازیم.

Ctlr + Z : اگر در هنگام انجام کاری اشتباه کردید و خواستید که وضعیت را به حالت قبل برگردانید می‌توانید از کلید Ctlr + Z استفاده کنید.

Ctlr + C : یکی از پرکاربردترین کلیدهای میانبر Ctlr + C است که برای کپی کردن متن به کار می‌رود.

Ctlr + V: بعد از اینکه یک متن را کپی کردید باید آن ‌را در جایی جاگذاری کنید. به این کار Paste‌ کردن می‌گویند. با گرفتن کلید Ctlr + V به راحتی می‌توانید هر چیزی که کپی کردید را در هر جایی که می‌خواهید paste کنید.

سایر میانبرها

Ctlr + A: اگر بخواهید کل متن یا فایلی که دارید را انتخاب کنید بهترین کار استفاده از کلید میانبر Ctlr + A است. یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز  بسیار راحت است. کافی است چند بار موارد مختلف را امتحان کنید و سپس این موارد ملکه ذهن شما خواهد شد و اصلا نیازی به فکر کردن برای استفاده از کلیدهای میانبر نخواهید داشت.

Ctlr + S : این کلید میانبر بیشترین استفاده را در بین کلیدهای میانبر ویندوز دارد و برای ذخیره کردن مطالب و متن‌هایی که در هر حال نگارش آن هستید به کار می‌رود. اگر مطالب خود را ذخیره نکنید ممکن است  در اثر تمام شدن شارژ یا هر مشکل دیگری متن شما ذخیره نشود و تمام زحمات شما به هدر برود.

Ctlr + X: این کلید میانبر یک جدول، عکس یا بخش از متن که خودتان انتخاب کرده‌اید را کات می‌کند و در همین حین آن را کپی هم می‌کند. سپس در هر جا که بخواهید می‌توانید این متن را با استفاده از Ctlr + V پیست کنید.

کلیدهای میانبر مبتدی سطح ۲ | آسان و کاربردی

Ctlr + A+ Del: تا به حال شده است که در حال کار کردن با کامپیوتر صفحه‌ای که باز است دیگر به فرمان‌ها پاسخ ندهد و به اصطلاح هنگ کند. در این شرایط شما می‌توانید با فشردن همزمان سه کلید Ctlr + A+ Del این مشکل را برطرف کنید.

Ctlr + F : اگر برای پیدا کردن کلمه‌ای درون متن ورد یا اکسل با مشکل مواجه شدید فقط کافی است که کلیدهای Ctlr + F را فشار دهید. پنجره‌ای برای شما باز می‌شود و می‌تواند با وارد کردن مطلب مورد نظر خود و زدن کلید ENTER مطلب یا کلمه مورد نظرتان را پیدا کنید.

Ctlr + N: یکی دیگر از کلیدهای میانبر که برای باز کردن یک پنجره جدید به کار می‌رود Ctlr + N است. با یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و با سرعت بیشتری کار کنید.

آشنایی با کلیدهای میانبر ویندوز در سطح متوسط | یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز

Win+L: گاهی اوقات شما در حال کار با کامپیوتر هستید اما ناگهان می‌خواهید برای دقایقی از پشت کامپیوتر خود بلند شوید و کار دیگری انجام دهید. در عین حال نمی‌خواهید سیستم خود را خاموش کنید و یا به حالت استراحت ببرید. بهترین کار استفاده از کلید میانبر Win+L است که باعث قفل شدن صفحه می‌شود. البته نکته‌ای وجود دارد و آن این است که باید رمزی برای ویندوز خود تعریف کنید. بدون وارد کردن رمز نمی‌توانید وارد صفحه دسکتاپ خود شوید.

Win+D: در بعضی از مواقع چندین تب مختلف روی دسکتاپ باز است. اما مهم نیست و شما می‌توانید با استفاده از کلید میانبر Win+D تمام صفحات باز را مینیمایز کنید و دسکتاپ را مشاهده کنید.

Win+Prtscn: ای کلید میانبر برای ذخیره اسکرین شات به کار می‌رود و بسیار هم کاربردی است. اسکرین شات‌ها با فرمت PNG ذخیره می‌شوند.

Win+X: یکی دیگر از کلیدهای میانبر کلید Win+X است که با فشردن آن می‌توانید منوی مخفی ویندوز را اجرا کنید.

کلام آخر

یادگیری کلیدهای میانبر ویندوز نیاز به تکرار و تمرین دارد ولی وقتی نحوه کار با کلیدهای میانبر را یاد بگیرید دیگر حاضر نیستید که از موس و فرایند راست کلیک کردن برای اجرای دستورات مختلف استفاده کنید. این کلیدها بسیار کاربردی هستند و به راحتی در ذهن باقی می‌ماند. فقط کافی است که به استفاده از آن عادت کنید.

 

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *