خودرو

دزدگیر سیم کارتی چیست و چه تفاوتی با ردیاب خودرو دارد؟

بررسی دزدگیر سیم کارتی
5
(5)

با توجه به ارزشمند بودن وسایل نقلیه حفظ امنیت خودرو به یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو تبدیل شده است. بسیاری از خانه‌ها بدون پارکینگ هستند و خیلی وقت‌ها مالکان مجبورند ماشین خود را خارج از پارکینگ پارک کنند. سرقت ماشین علاوه بر هزینه‌های مالی، فشار روانی زیادی را به مالکین خودرو وارد می‌کند. در چنین شرایطی داشتن دزدگیری که از خودرو در مقابل سارقان محافظت کند و خیال مالک را راحت کند اهمیت زیادی دارد. یکی از مدرن‌ترین و قابل اتکاترین گزینه‌ها، دزدگیر سیم کارتی است.

دزدگیر سیم کارتی

دزدگیر سیم کارتی چیست؟

دزدگیر سیم کارتی طراحی شده است تا با استفاده از شبکه موبایلی سیگنال‌هایی را برای تلفن همراه مالک خودرو ارسال کند. به عبارت دیگر این وسیله به صاحب آن اجازه می‌دهد تا از راه دور بر خودرویش نظارت کامل داشته و حتی آن را کنترل کند. با توجه به اینکه این وسیله از شبکه تلفن همراه استفاده می‌کند، فاصله مالک از خودرو هیچ اهمیتی ندارد و فقط کافی است هم مالک و هم خودرو جایی باشند که آنتن‌دهی توسط اپراتور وجود داشته باشد.

با اینکه دزدگیرهای سیم کارتی محصولات نسبتاً جدیدی در بازار هستند ولی همین حالا نیز با دیگر دزدگیرهای بازار رقابت می‌کنند و کاربردی بودن خود را نشان داده‌اند. دزدگیر سیم کارتی وسیله‌ای است که بر اساس تعامل بین دزدگیر و تلفن همراه مالک خودرو طراحی شده است. به دلیل سیم کارتی بودن دزدگیر تمام اطلاعات مربوط به خودرو به موبایل مالک یا یک کلید با صفحه نمایش لمسی منتقل می‌شود. به کمک دزدگیر سیم کارتی مالک خودرو می‌تواند:

• در هر لحظه موقعیت مکانی خودروی خود را با دقت صد متر ببیند.
• اطلاعاتی درباره اینکه چه اتفاقی در ماشین می‌افتد دریافت کند.
• پس از پارک کردن خودرو موتور خودرو را غیرفعال کرده و جلوی استفاده غیرمجاز از خودرو را بگیرد.
علاوه بر قابلیت‌های ذکر شده دزدگیر سیم کارتی، مالک خودرو به قابلیت‌های زیر نیز دسترسی دارد:
• روشن کردن ماشین از راه دور
• قفل کردن درها و روشن و خاموش کردن چراغ‌ها از راه دور
• سنسورهای صوتی و حرکتی داخل خودرو

مقاله دزدگیر تصویری خودرو چیست؟ را به شما توصیه می‌کنیم.

دزدگیرهای سیم کارت خور

دزدگیر سیم کارتی چگونه کار می‌کند؟

دزدگیرهای سیم کارتی از دو بخش تشکیل اصلی تشکیل شده‌اند: ماژول سیم‌کارت و سنسورهای مختلف نظارتی امنیتی که به ماژول سیم‌کارت وصل شده‌اند. این وسیله از نظر ظاهری با دزدگیرهای دیگر تفاوت زیادی ندارد. سنسور امنیتی فضای داخل خودرو و قفل‌های خودرو را به طور مداوم نظارت می‌کنند و هرگونه ورود یا استفاده غیرمجاز از خودرو را به ماژول سیم‌کارت می‌فرستند. ماژول نیز این اطلاعات را به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌کند و او را مطلع می‌کند. همچنین مالک می‌تواند با ارسال پیامک به دزدگیر خودرو، خودروی خود را تا حدی کنترل کند.

بخش اصلی این دزدگیرها ماژول سیم‌کارت است که وظیفه ارسال اطلاعات و تعامل با موبایل مالک را بر عهده دارد. سنسورهای مختلفی برای قفل‌کردن درهای ماشین، روشن کردن ماشین، کنترل حرکت ماشین و … به این ماژول متصل می‌شوند.

به لطف این سنسورها و ارتباط بین ماژول و کامپیوتر خود ماشین، این ماژول تمام اطلاعات مربوط به خودرو را دریافت کرده و به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌کند.
همچنین می‌توان سنسور GPS را نیز به این ماژول متصل کرد. در آن صورت هنگام دزدی مالک خودرو می‌تواند موقعیت دقیق خودروی خود را رصد کند.

البته تیم ردیاب من در این مواقع به شما استفاده از ردیاب خودرو را در کنار دزدگیر پیشنهاد می‌دهد که امکانات کاربردی فوق‌العاده دیگری به دست می‌آورید. در مقاله راهنمای خرید ردیاب خودرو به صورت کامل این محصول را توضیح داده‌ایم.

دزدگیر سیم کارتی در ایران

دسته بندی دزدگیرهای سیم کارتی

تولیدکنندگان، دزدگیرهای سیم کارتی مختلفی تولید و عرضه می‌کنند. این دزدگیرها را می‌توان با توجه به معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد:

قیمت: شما می‌توانید یک دزدگیر سیم کارتی با قیمت ارزان یا با قیمت بالا بخرید هرچه قیمت دزدگیر سیم کارتی بالاتر باشد کیفیت ساخت آن بهتر است، قابلیت‌های بیشتری دارد و سنسورهای بیشتر و بهتری دارد. مدل‌های پیشرفته و پیچیده قیمت بسیار گرانی دارند. البته امکانات بیشتر مدل‌های گران‌تر امنیت خودروی شما را بیشتر کرده و خیال شما را راحت می‌کند. برای همین خرید مدل‌های گران‌تر و باکیفیت‌تر معمولاً ارزشش را دارد.

قابلیت انتقال داده: دزدگیر سیمکارتی میتواند اطلاعات خودرو را از طریق پیامک و یا تماس صوتی ارسال کند. با این حال قابل اطمینان ترین دستگاهها آنهایی هستند که میتوانند به صورت ترکیبی هشدار ارسال کنند.

اصلی‌ترین قطعه در دزدگیر سیم کارتی، ماژول سیم‌کارت است؛ بنابراین هنگام خرید دزدگیر سیم کارتی مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید کیفیت ماژول سیم‌کارت است. زیرا توانایی ارتباطی کل دستگاه به کیفیت آن وابسته است.

منبع تغذیه دستگاه: اکثر دزدگیرهای سیم کارتی موجود در بازار از منبع تغذیه 12 ولتی خودرو استفاده می‌کنند. البته مدل‌های گران‌تری هم هستند که از منبع تغذیه مستقل استفاده می‌کنند و با باتری خود می‌توانند تا مدت‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

پیشنهاد می‌کنیم صفحات قیمت دزدگیر تصویری خودرو و خرید دزدگیر ساده ماشین را بررسی فرمایید.

چرا باید دزدگیر سیم کارتی بخریم؟

نرخ بالای سرقت خودرو در ایران نشان می‌دهد که دزدگیرهای قدیمی کارایی خود را کم‌وبیش از دست داده‌اند و دیگر صرفاً به دزدگیرهای معمولی نمی‌شود اتکا کرد. قیمت بالای خودرو نیز مزید بر علت شده تا تأمین امنیت خودرو با فناوری‌های جدید یک اولویت برای هر مالک خودرو باشد. نصب دزدگیر سیم‌کارتی علاوه بر اینکه سرقت خودرو را بسیار سخت می‌کنند، جلوی سرقت چرخ‌ها و حتی سوخت خودرو را هم می‌گیرند و حتی اگر همه این تکنولوژی‌ها نتوانست جلو سارقان را بگیرد، پس از سرقت خودرو این دزدگیرها به شما امکان ردیابی موقعیت دقیق خودرو را می‌دهد.

توصیه می‌کنیم پک امنیتی ردیاب من پایه و ردیاب من حرفه ای ردیاب من را برای خودروتان مطالعه فرمایید.

نکته ایمنی

اگر خودروی شما سرقت شد و شما توانستید خودروی خود را ردیابی کنید، برای پس گرفتن آن تنهایی وارد عمل نشوید. اگر برای پس گرفتن آن خودتان اقدام کنید ممکن است شما مجبور به درگیری با سارقان شوید که خطرات جانی بسیاری دارد. بهتر است موقعیت مکانی خودروتان را به پلیس اطلاع دهید و از آنها برای پس گرفتن خودروتان کمک بگیرید.

مزایا و معایب دزدگیر سیم کارتی

دزدگیرهای سیم‌کارتی مدرن مزایای رقابتی زیادی نسبت به دزدگیرهای معمولی دارند. در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

• با توجه به اینکه عملکرد دزدگیر سیم کارتی مبتنی بر شبکه موبایلی است، فاصله شما از خودرو اهمیتی ندارد و حتی زمانی که شما در سفر هستید می‌تواند وضعیت خودرو را به شما اطلاع دهد.
• استفاده از تلفن همراه برای خاموش و روشن کردن قسمت‌های مختلف خودرو از راه دور
• راحت پیدا کردن خودرو در صورت وقوع سرقت

علاوه بر اینها، بعضی از این دزدگیرها به سنسور صوتی مجهز هستند و می‌توانند صدای درون کابین خودرو را برای شما پخش کنند. همچنین می‌توانند وضعیت سوخت خودرو، جهت حرکت و سرعت حرکت آن را نیز برای شما ارسال کنند. حتی بعضی این دزدگیرها این قابلیت را دارند که باز شدن چرخ‌های خودرو یا حمل خودرو با ماشین دیگر را تشخیص دهند.

با وجود مزیت‌های زیاد، این دزدگیرها معایب خود را نیز دارند:

• قیمت بالای دزدگیرهای سیم کارتی
• به دلیل داشتن سیم‌کارت، باید هزینه‌ای را به صورت مستمر به اپراتور سیم‌کارت پرداخت کنید.
• ارتباطات رادیویی خارج از ماشین ممکن است عملکرد دزدگیر سیم کارتی را مختل کنند.
• اگر ماشین در سازهای بتونی قرار داشته باشد، ممکن است ارسال سیگنال به درستی انجام نشود.

یکی از شایعاتی که درباره دزدگیرهای سیم کارتی وجود دارد این است که هشدارهای اشتباه زیادی دارند و با اینکار ممکن است مالک خودرو را نگران کرده و او را به نوعی مجبور کند که به ماشین خود سر بزند و وقت صاحب خودرو را هدر دهد. اما این شایعه قطعا درست نیست. آلارم‌های اشتباه دزدگیرهای سیم کارتی به اندازه بقیه دزدگیرها و نرمال است. تعداد زیاد آلارم‌های اشتباه معمولا ناشی از خراب بودن یا بی‌کیفیت بودن سنسورهای مختلف داخل خودرو است. برای همین بهتر است از سنسورهای باکیفیت برای نصب سیستم امنیتی خودرو استفاده کرد.

تست سنسورهای دزدگیر سیم کارتی

خوب است هر چند وقت یک بار سنسورهای امنیتی خودرو را چک کنید و از عملکرد درست آن‌ها مطمئن شوید. همچنین از درست و دقیق بودن موقعیت‌سنج دستگاه اطمینان حاصل کنید زیرا ممکن است به مرور زمان سنسورها به دلایل مختلف دقت اولیه خود را از دست بدهند. در بیشتر موارد می‌شود این سنسورها را مجددا کالیبره کرد.

انتخاب اپراتور مناسب برای دزدگیر سیم کارتی

دزدگیرهای سیم‌کارتی برای اینکه کار کنند نیاز به سیم‌کارت دارند. توانایی دزدگیر وابسته به انتخاب درست اپراتور سیم‌کارت است.

هنگام انتخاب یک اپراتور، چند نکته را باید در نظر بگیرید:

• سیم کارتی که بعضی از اپراتورها ارائه می‌دهند با دزدگیر سیم کارتی و یا هیچ وسیله‌ای به جز تلفن همراه کار نمی‌کند. در هنگام خرید مطمئن شوید سیم کارتی که می‌خرید با دزدگیر سیم کارتی کار کند.
• آنتن‌دهی یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. یادتان باشد که شما هنگامی می‌توانید از قابلیت‌های دزدگیر سیم کارتی استفاده کنید که سیم کارت داخل آن آنتن‌دهی داشته باشد. پس حتماً سعی کنید سیم کارتی بخرید که بهترین آنتن‌دهی ممکن را داشته باشد.
• اگر دزدگیر سیم کارتی شما از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، دو سیم‌کارت با اپراتورهای مختلف روی آن قرار دهید.

ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

ردیاب‌های خودرو وسیله‌هایی هستند که موقعیت مکانی خودرو را با کمک GPS ثبت می‌کنند. ردیاب‌های خودرو دو نوع‌اند. فعال و منفعل. ردیاب‌های منفعل در خودرو قرار گرفته و موقعیت مکانی، جهت حرکت، سرعت حرکت و بعضی اوقات اتفاقاتی مثل روشن و خاموش شدن ماشین را ثبت می‌کنند و بعد از اینکه به مکانی مشخص برگشتند باید دستگاه ردیاب را برداشته و اطلاعات ثبت شده را مشاهده کرد. ردیاب‌های فعال بعد از ثبت اطلاعات، اطلاعات را به کمک ارتباط ماهواره‌ای یا شبکه موبایلی به صاحب دستگاه اطلاع می‌دهد.

انواع ردیاب خودرو و طرز کار آنها

ردیاب‌های مدرن معمولاً ترکیبی از ردیاب‌های فعال و منفعل‌اند. هرگاه آنتن‌دهی شبکه موبایلی وجود داشته باشد اطلاعات را ارسال می‌کنند و هرگاه آنتن‌دهی مناسب نباشد اطلاعات را ذخیره می‌کنند.

این ردیاب‌ها از سه بخش تشکیل شده‌اند:

• واحد ردیاب GPS: وظیفه این قطعه دریافت موقعیت مکانی از ماهواره است.
• سرور ردیاب GPS: وظیفه سرور این است که اطلاعات را از واحد ردیاب GPS دریافت کرده و آن را ذخیره کند.
• رابط کاربری: رابط کاربری مشخص می‌کند که چطور می‌شود به اطلاعات سرور دسترسی داشت.
ردیاب‌های خودرو از یکی از این دو منبع انرژی استفاده می‌کنند. یا به باتری خودرو متصل می‌شوند یا خودشان باتری دارند.

کاربردهای ردیاب خودرو

• پیدا کردن ماشین سرقت شده
• ردیابی کردن خودروهای شرکتی
• ردیابی کانتینرها

در مقاله‌ای به صورت مفصل به مقایسه ردیاب خودرو با دزدگیر خودرو پرداخته‌ایم.

دزدگیر سیم کارتی بخریم یا دزدگیر معمولی؟

قطعا در مقایسه این محصول با یکدیگر به شما دزدگیر سیم‌کارتی را پیشنهاد می‌دهیم که خدمات کاربردی تری از لحاظ امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دزدگیر سیم کارتی یا ردیاب خودرو؟

جهت پاسخ به این سوال باید بگویم که ردیاب خودرو قطعا دستگاه کاربردی تری است البته حتما قبل از خرید باید امکانات این دستگاه را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 5

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *