ردیاب

خرید ردیاب کودک – ردیابی کودکان جهت افزایش امنیت 2023

5
(4)

در این نوشته قصد داریم مزایا و معایب خرید ردیاب کودک و مسائل مربوط به ردیابی کودکان را بررسی کنیم. کودکان اعضای بسیار آسیب پذیر یک خانواده هستند و با توجه به سن و توان فیزیکی معمولا در معرض خطرات زیادی قرار می‌گیرند و امنیت آن‌ها برای خانواده بسیار با ارزش است.

اگر شما هم مانند بسیاری از والدین دیگر در ساعت‌هایی از روز کنار فرزند خود نیستید و یا در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید که مراقبت و تامین امنیت فرزندتان وظیفه دشواری می‌شود، این امکان وجود دارد که با استفاده از تکنولوژی تا حدودی از نگرانی‌های خود کم کنید البته این بدان معنا نیست که از مسئولیت‌های خود نسبت به نگهداری فرزندانمان کم تر کنیم بلکه استفاده از ردیاب کودک راهی است برای توجه بیشتر به افزایش امنیت و سلامتی فرزندان.

یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها در رابطه با کودکان خود همیشه گم شدن آن‌ها در مسیرهای رفت و آمد و یا در مکان‌های شلوغ بوده است.

پیشرفت تکنولوژی همیشه باعث شده است ابزارهایی برای راحت شدن کار انسان‌ها وارد زندگی‌ها شود و با روی کار آمدن جی چی اس و استفاده همگانی از آن، استفاده از ردیاب‌ها هم شایع شده است و برای افراد و وسایل به کار می‌رود. یکی از راه‌های کاهش نگرانی و خطرات گم شدن کودکان و یا حتی دزدیده شدن آن‌ها ردیابی کودکان است.

خرید ردیاب کودک از بسیاری از خطرات برای کودکان جلوگیری می‌کند و همچنین اطمینان خاطری برای والدین کودک است. در همین راستا مقاله 8 دلیل مهم برای خرید ردیاب برای کودکان را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

ردیاب کودک

خرید ردیاب کودک و استفاده از آن معمولا در چه شرایطی لازم است؟

کودکان با توجه به این که هنوز به بلوغ جسمی و فکری نرسیده‌اند احتیاج به مراقبت‌هایی دارند که از آن‌ها در برابر خطرات پیش رویشان محافظت کنند. موارد مختلفی ممکن است برای فرزندان شما پیش بیاید که خرید ردیاب کودک کار شما را به عنوان سرپرست کودکان بسیار راحت کند. پس چه بهتر که هنگام وقوع حوادث حسرت نخورید و از قبل به فکر باشید و با موارد مربوط به ردیابی کودکان آشنا شوید. در ادامه چند مورد از مواردی که در آن‌ها ردیاب داشتن کودک به کمک می‌آید، توضیح داده شده است.

در هنگام ایجاد خطر برای کودک: چه مزاحمت دیگران باشد، چه احساس ترس کودک و هر موقعیتی که کودک شما احساس امنیت نکند و یا مشکلی برایش پیش بیاید، با قابلیت درخواست کمکی که ردیاب دارد می‌تواند به والدین خود اطلاع دهد و همچنین آن‌ها را از موقعیت خود مطلع کند. اکثر ردیاب کودکان قابلیت ارسال درخواست کمک فوری به افراد از پیش تعیین شده را دارند و فقط کافیست کودک یاد بگیرد در هنگام خطر دکمه مخصوص آن را بفشارد که به دکمه SOS معروف است.

برای زمانی که فرزندتان در کنار شما نیست: بسیار پیش می‌آید که مجبور شوید کودک خود را در منزل تنها بگذارید و یا اگر به سن مدرسه رسیده، او را در طول روز به دلیل مشغله به تنهایی به مدرسه و کلاس‌های مختلف بفرستید. دیگر لازم نیست همیشه دلشوره گم شدن او و خارج شدنش از مسیر را داشته باشید. ردیاب کودک امکان تعیین یک محدوده جغرافیایی به عنوان محدوده امن را دارند که اگر فرزندتان از آن خارج شود فورا به شما اطلاع داده می‌شود.

ردیاب کودک شما

مشاهده عملکرد رانندگان سرویس: اگر فرزند شما در سن مدرسه است به احتمال زیاد از سرویس استفاده می‌کند. ممکن است زمان برگشت فرزندتان از مدرسه شما در منزل نباشید و بخواهید سالم رسیدن او را چک کنید. ممکن است در روزهای اول به راننده سرویس او اعتماد کامل نداشته باشید و یا بخواهید بدانید که ایمن رانندگی می‌کند یا نه. حتی ممکن است در موقعیتی مجبور شوید کودک خود را به تنهایی با آژانس یا تاکسی به جایی بفرستید و در طول مسیر بخواهید راه طی شده را مشاهده کرده و از به مقصد رسیدن به موقع او مطلع شوید. خرید ردیاب کودک بررسی مسیرهای رانندگی را برای شما میسر می‌کند همچنین سرعت حرکت را به شما نمایش می‌دهد.

مکان‌های عمومی: هر ساله موارد زیادی از گم شدن کودکان در شلوغی‌های خیابان‌ها، پارک‌ها، پاساژها و… می‌بینیم و در برخی موارد هنگامی که در یک مکان شلوغ قرار داریم والدینی که هراسان در بین جمعیت شلوغ به دنبال کودک خود می‌گردند را مشاهده می‌کنیم. شما هم به عنوان والدین کودک ممکن است نگرانی زیادی راجع به بردن کودک خود به مکان‌های شلوغ داشته باشید و حتی ممکن است این نگرانی باعث شود که از بیرون بردن فرزند خود اجتناب کنید. استفاده از ابزارهای ردیابی کودکان این نگرانی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما بدون استرس بیش از حد مراقب کودک خود باشید و اگر او را گم کردید، ردیاب به شما کمک می‌کند که به راحتی او را بیابید.

اگر فرزند شما کمی بزرگ‌تر باشد و به سن نوجوانی نزدیک باشد احتمالا تمایل زیادی به بیرون رفتن دارد. فرزندان در این سن ممکن است با دوستان خود بیرون بروند، به کلاس‌های مختلف بروند و دیرتر برگردند و برخی مواقع هم فراموش می‌کنند به شما خبر دهند و این موقعیت‌ها و بسیاری از موقعیت‌های دیگر شما را بسیار نگران می‌کنند. اما با وجود ردیاب داشتن فرزندتان، لازم نیست دیگر باشید که اتفاقی برایش بیفتد. شما در هر زمان می‌توانید از موقعیت او مطلع شوید.

اگر کودک شما شرایط خاص فیزیکی داشته باشد به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال اگر فرزندتان به سندرم داون، بیش فعالی و یا هر شرایط دیگری دچار باشد مراقبت از او بسیار سخت‌تر خواهد بود و ممکن است مشکلات بیشتری برای شما درست کند. در این شرایط ردیابی کودکان با شرایط خاص می‌تواند مقداری از بار مراقبت از آن‌ها کم کند و به کمک والدین بیاید. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ردیاب شخصی دارید از مشاوره‌های تیم ردیاب من استفاده کنید همچنین مقاله راهنمای خرید ردیاب شخصی را که اغلب از همین ردیاب برای ردیابی کودکان ، ردیابی سالمندان و بیماران آلزایمری که با خرید ردیاب سالمندان حاصل می‌شود، ردیابی کارمندان و بازاریابان و … نیز استفاده می‌شود مطالعه فرمایید.

اپلیکیشن برای ردیابی کودک

ردیاب کودک چه امکاناتی دارد؟

ردیاب کودک در مدل‌ها و انواع مختلفی وجود دارند و امکانات زیادی را ارائه می‌دهند که فقط شامل موقعیت یابی کودک نیست. به عنوان مثال آن‌ها امکان ثبت مسیرهای عبور و مرور کودک را دارند. بسیاری از آن‌ها در شرایط مختلف می‌توانند به شما هشدار دهند به عنوان مثال در صورت زمین خوردن کودک، خروج او از منطقه تعیین شده و.. . همچنین بسیاری از ردیاب‌ها دارای قابلیت ارسال پیام در شرایط اضطراری و خبر دادن به والدین هستند (دکمه SOS). در مدل‌های مختلف قابلیت‌های متنوع دیگری هم از قبیل تماس، قابلیت شنود و… وجود دارد که بسته به شرایط شما می‌توانند استفاده شوند و قبل از خرید ردیاب کودک بهتر است بدانید که ردیاب‌ها در واقع فقط برای ردیابی کودکان نیستند و امکانات بسیار بیشتری ارائه می‌دهند که به ایجاد امنیت و مراقبت هر چه بیشتر از آن‌ها کمک می‌کند.

ردیاب‌ها برای ردیابی کوکان از چه سیستمی استفاده می‌کنند؟

این دستگاه‌ها از تکنولوژی GPS استفاده می‌‌کنند و به شبکه ماهواره‌‌ای در فضا برای مشخص کردن مکان یک شی روی زمین وصل می‌‌شوند. ماهواره اطلاعات را از طریق سیگنال انتقال می‌‌دهد و این اطلاعات توسط گیرنده‌ GPS دریافت می‌‌شود. با استفاده از اطلاعات ارسال شده، دستگاه ردیاب مکان دقیق کاربر را تعیین می‌ کند.

دقت ردیاب کودک در موقعیت یابی چقدر است؟

همان طور که گفتیم ردیابی کودکان با استفاده از تکنولوژی جی پی اس کار می‌کند و به همین دلیل یکی از دقیق‌ترین ابزارهای مکان یابی ردیاب‌های کودکان هستند. لذا با استفاده از یک ردیاب کودک می‌توانید موقعیت مکانی را با اختلافی کمتر از 1 متر تعیین کنید.

برای خرید انواع ردیاب شخصی که برای کودکان نیز استفاده می‌شود می‌توانید با تیم ردیاب من در ارتباط باشید.

پس از خرید ردیاب کودک دستگاه چطور کار می‌کنند؟

توضیح دادیم که ردیاب‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند که هر کدام تحت شرایطی استفاده می‌شود. برای استفاده از این قابلیت‌ها ردیاب‌ها از اینترنت و سیستم پیامکی استفاده می‌کنند و با سیم کارتی که روی ردیاب قرار می‌دهید امکان استفاده از این ابزارها به وجود می‌آید. با استفاده از اینترنت در هر زمان و شرایطی امکان ردیابی کودکان را دارید و موقعیت لحظه‌ای آن‌ها به شما نشان داده می‌شود.

از پیامک برای زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید از موقعیت فرزند خود مطلع شوید و یا برای ارسال پیام خطر به والدین استفاده می‌شود. بسیاری از ردیاب‌های پیشرفته اپلیکیشن مخصوص و پنل کاربری دارند که در آن قابلیت‌های مختلف ردیاب از قبیل تعیین محدوده امن، بررسی مسیرهای رفت و آمد گذشته، تنظیم سیستم هشدار برای شرایط مختلف و امکانات بسیار دیگری وجود دارد و کار با ردیاب‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند.

ابزارهای ردیابی کودکان به چه صورت‌هایی وجود دارد؟

ردیاب‌های کودکان امروزه به صورت اشکال کلاسیک ردیاب و همچنین به صورت وسایلی که کودک استفاده می‌کند مثل مچ بندها، دست بندها و ساعت‌ها وجود دارند.

استفاده از وسیله‌ای مانند ساعت ردیاب علاوه بر زیبایی قابلیت‌های مختلفی دارد که کودک می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و در درجه اول هم یک ساعت است و همه این موارد کودک را ترغیب به استفاده از آن می‌کند و به شما هم این اطمینان را می‌دهد که کودک همیشه ردیاب خود را همراهش دارد و در موقع خطر و یا پیشامد خاصی شما حتما از آن مطلع خواهید شد.

امروزه ساعت‌هایی برای ردیابی کودکان وجود دارند که ضد آب هستند، در برابر ضربه و گرد و غبار مقاوم‌اند، برای دسترسی به تنظیمات نیاز به رمز دارند، توسط خود کودک خاموش نمی‌شوند، باتری با قابلیت شارژدهی خوب و چند روزه دارند، طراحی زیبا و سرگرم کننده‌ای برای کودک دارند و بسیاری از موارد دیگر که آن‌ها را به یک گزینه بسیار مناسب برای انتخاب تبدیل می‌کند.

همچنین استفاده از این اشکال ردیاب‌ها از آگاه شدن دیگران به ردیاب کودک داشتن فرزند شما هم جلوگیری می‌کند. علاوه بر این موارد ردیاب‌های ریزتر و مخفی‌تری هم وجود دارند که می‌توانند در وسایل مختلف کودک جاسازی شده و کودک از وجود آن اطلاع نیابد. این طور ردیاب‌ها معمولا گران‌تر بوده و استفاده کمتری دارند.

چه ردیاب کودکی بخریم؟

با توجه به این که ابزارهای ردیابی کودکان در برندها و اشکال بسیار متنوعی ارائه می‌شوند، بازه قیمتی گسترده‌ای هم دارند. البته این مسئله یک مزیت است زیرا باعث می‌شود هر والدینی با هر سطح درآمدی امکان تهیه آن و ردیابی فرزندان خود برای تامین امنیت بیشتر آن‌ها را داشته باشند. برای خرید ردیاب کودک در ابتدا بهتر است امکانات و قابلیت‌هایی که در یک ردیاب کودک انتظار دارید را با توجه به نیاز و استفاده‌ای که از آن دارید تعیین کنید.

ممکن است شما زمان زیادی از فرزندتان دور نباشید و فقط در بازه کوتاهی از روز بخواهید از موقعیت او مطلع شوید و یا نه بخواهید امنیت بیشتری را برای وی تامین کرده و از ردیاب‌های با قابلیت‌های مختلف استفاده کنید. پس با توجه به استفاده‌ای که قرار است از ردیاب داشته باشید امکانات مورد نیاز خود را مشخص کرده و سپس طبق بودجه خود بین مدل‌های موجود انتخاب کنید. در صورت نیاز می‌توانید از متخصصان و شرکت‌های فروشنده ردیاب‌های کودکان برای انتخاب خود راهنمایی بگیرید.

توصیه می‌کنیم ردیاب تلتونیکا TMT250 را بررسی بفرمایید و جهت بررسی قیمت و خرید ردیاب شخصی حتما محصولات را بررسی بفرمایید.

مزایای ابزارهای پیشرفته ردیابی کودکان

همان طور که گفتیم لوازم و ابزارهای متنوعی برای ردیابی کودکان وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم به صورت خلاصه مواردی که در ردیاب‌های پیشرفته و با امکانات وجود دارد و مزایایی که استفاده از آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد را بیان کنیم.

– امکان موقعیت یابی در شرایط مختلف با هر وسیله (تبلت، لپ تاپ، گوشی و…) با استفاده از اپلیکیشن ردیابی یا سامانه وب ردیابی
– امکان موقعیت یابی آفلاین با پیامک در صورت عدم دسترسی به اینترنت
– امکان تنظیم هشدارهای مختلف برای موقعیت‌های احتمالی آینده
– نگه داری شارژ چند روزه
– امکان ارسال پیام در صورت در خطر بودن کودک
– راحت‌تر کردن مسئولیت‌های مراقبت از کودک

جمع بندی

فرزند داشتن و تامین امنیت او در دنیای شلوغ و پر خطر امروزی که بسیاری از مواقع انسان‌های بالغ هم در آن امنیت کافی ندارند وطیفه بسیار دشواری است. اکثر پدر و مادرها امروزه زمان زیادی از روز را مشغول کار هستند و در کنار فرزند خود قرار ندارند. گاهی حتی با وجود حضور داشتن پدر و مادر خطراتی مثل گم شدن در شلوغی کودک را تهدید می‌کند.

پیشرفت تکنولوژی امکاناتی را برای والدین فراهم آورده است که مقداری از این بار مسئولیت سنگین آن‌ها کاسته شود. ردیابی کودکان و استفاده از ردیاب‌ها می‌تواند نقش بسیار پر رنگی در تامین امنیت آن‌ها داشته باشد. ردیاب‌هایی که در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند و بنا به نیاز خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را تهیه کرده و استفاده کنید. قابلیت‌های مختلفی مانند هشدار دادن در صورت خروج از ناحیه تعیین شده، قابلیت ارسال پیام خطر برای پدر و مادر، نمایش موقعیت فرزندان در هر شرایطی و بسیاری از امکانات دیگر ردیاب‌های کودکان را به ابزاری بسیار کاربردی برای والدین نگران امنیت فرزند خود تبدیل می‌کند. در هر شرایط مالی که باشید ردیابی مناسب برای محافظت بیشتر از فرزندتان برای شما وجود دارد و کافیست با توجه به امکانات مورد نیاز مدل آن را انتخاب کرده و خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با متخصصین نیز مشورت شود. اطلاعات بیشتر

چه ردیابی برای کودکان مناسب است؟

با توجه به نیاز خانواده و سن فرزندان معمولا ردیاب‌های متنوعی موجود است اما ردیاب‌های شخصی کاربردی که نمونه آن را در وب سایت قرار دادیم برای کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان و بزرگسالان قابل استفاده است.

ابعاد ردیاب کودکان چه اندازه است؟

ردیاب‌های شخصی کودکان در ابعاد و اشکال متفاوتی است اما معمولا از ابعاد کوچک و سبک استفاده می‌شود تا وزن زیادی نداشته باشد و به راحتی در کیف و جیب کودکان جا بگیرد و یا به صورت مچ بند یا ساعت به دست آنها بسته شود.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *