ردیاب خودرو

ردیاب فندکی خودرو چیست؟ راهنمای نهایی خرید جی پی اس فندکی

ردیاب فندکی خودرو
5
(1)

ردیاب فندکی خودرو یکی از سخت افزارهای حرفه‌ای جهت ردیابی و افزایش امنیت خودرو به شمار می‌رود. در واقع با استفاده از این ردیاب شما می‌توانید امکانات لازم که یک ردیاب خودرو باید داشته باشد را برای خودرو تامین کنید، البته تفاوت‌های عمده‌ای میان ردیاب فندکی با انواع ردیاب خودرو وجود دارد که در این مقاله به صورت مفصل خدمت شما همراهان عزیز ردیاب من شرح می‌دهیم و شما را با این محصول بیشتر آشنا می‌کنیم.

ردیاب فندکی خودرو چیست؟

ردیاب فندکی یک مدل ردیاب خودرو است که برق خود را با استفاده از فندکی خودرو تامین می‌کند همچنین نقش یک شارژر موبایل را برای رد گم کردن سارقین بازی می‌کند. شکل ظاهری ردیاب خودرو فندکی همانند یک شارژر فندکی است اما در واقع علاوه بر شارژ باتری گوشی شما، قابلیت ثبت موقعیت مکانی و ارسال آن برای کاربر را دارد.

ردیاب فندکی خودرو همانند دیگر ردیاب‌ها موقعیت مکانی خود را با استفاده از ماژول جی پی اس به دست می‌آورد و این اطلاعات را از طریق ماژول GSM که همان ارتباط دهنده با دکل‌های مخابراتی است در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ارسال این اطلاعات از طریق سیم کارت داخل ردیاب فندکی انجام می‌شود.

پس در جریان باشید که ارتباط ردیاب فندکی با شما از طریق سیم کارت است و شما باید سیم کارتی تهیه فرمایید که اتصالات خوبی به اینترنت داشته باشد، ما در مقاله بررسی بهترین سیم کارت برای ردیاب خودرو را انجام داده ایم.

کاربردها و ویژگی‌های ردیاب فندکی خودرو

ردیاب خودرو فندکی به دلیل ظاهری که دارد منجر می‌شود که سارقین به این دستگاه، به چشم شارژر نگاه کنند و همین دلیل می‌تواند اولین موضوعی باشد که ردیاب را برای کاربر جذاب می‌کند اما از طرفی ردیاب در دسترس همه قرار دارد در مقایسه با ردیاب خودرو سیمی و ماهواره‌ای، در دسترس بودن بیش از اندازه آن، یک نقطه ضعف به شمار می‌رود.

مقاله پیشنهادی: مقایسه ردیاب خودرو سیمی با ردیاب آهنربایی و OBD

ردیاب خودرو فندکی قابلیت نمایش موقعیت مکانی آنلاین خودرو را دارد و همچنین می‌تواند نقاطی را که خودرو در طول یک روز طی می‌کند جمع آوری کرده و در قالب تاریخچه مسیر به کاربر ارائه دهد. یعنی اگر شما بخواهید ببینید خودرو شما امروز در شهر چه مسافتی را پیموده به کدام خیابان‌ها، کوچه ها و بزرگراه‌ها رفته است، کافیست با استفاده از فیلتر زمانی از دستگاه تاریخچه مسیر بگیرید.

به همین راحتی می‌توانید به اطلاعات ردیاب خودرو دسترسی پیدا کنید. نمایش نقطه مکانی از طرفی برای برگرداندن خودرو پس از سرقت کارآمد است از طرفی دیگر برای سیستم مدیریت ناوگان مدیرانی که تعداد زیادی خودرو دارند و نمی‌خواهند برای هر خودرو یک ردیاب نصب کنند کاربردی است. در واقع هر زمان بخواهند یک خودرو را بررسی و ردیابی کنند بر روی آن ردیاب فندکی خودرو را قرار می‌دهند. البته توصیه تیم ردیاب من این است که بر روی هر خودرو، ردیاب مجزا به صورت سیمی نصب بفرمایید، اینطور امنیت خودرو بیش از پیش بالا می‌رود. ردیاب فندکی خودرو قابلیت ارسال اطلاعات از طریق پیامک، GPRS و در برخی مدل‌ها قابلیت ارسال اطلاعات با استفاده از تماس را نیز دارد. این مورد بستگی به برند و مدل ردیاب مد نظر شما دارد. در بازار ایران برند های با کیفیتی همچون تلتونیکا و کانکاکس موجود است که امکانات جانبی بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

قابلیت شارژ گوشی با استفاده از ردیاب فندکی خودرو

یکی از قابلیت‌های جانبی ردیاب خودرو فندکی این است که دارای درگاه USB بوده و با استفاده از این درگاه‌ها می‌تواند گوشی هوشمند شما را شارژ کند. یعنی شما با خرید ردیاب فندکی یک شارژر حرفه‌ای برای گوشی موبایل در خودرو نیز تهیه فرمودید. این ردیاب‌ها قابلیت شارژ کردن گوشی اندروید و اپل را دارند، فقط کافیست کابل مورد نظر را در آن تغییر دهید.

شنود صدا با استفاده از ردیاب خودرو فندکی

برخی از ردیاب‌های فندکی دارای سیستم شنود همانند ردیاب خودرو با قابلیت شنود هستند و می‌توانند صدای داخل کابین را برای شما ضبط کنند و در حافظه جانبی خود نگه دارند. از این جهت همچنین می‌توانید هر زمان که خواستید با دستگاه تماس بگیرید و صدای داخل کابین را گوش دهید تا خاطرتان از امنیت داخل خودرو جمع شود. این کاربرد برای مدیران ناوگان که رانندگان جدید استخدام می‌کنند نیز بسیار کاربردی است.

ردیابی دقیق و حرفه‌ای با استفاده از ردیاب فندکی

ویژگی دیگر این ردیاب‌ها ارائه موقعیت مکانی دقیق با استفاده از ماژول جی پی اس حرفه‌ای است. برخی از ردیاب‌ها متاسفانه موقعیت مکانی دقیقی را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهند از همین رو ردیاب خودرو فندکی با برند معتبر این قابلیت را دارد که اطلاعاتی دقیق و حرفه‌ای را در قالب طراحی‌های گرافیکی در اختیار کاربران قرار دهد.

اپلیکیشن ردیاب خودرو فندکی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که خدمت شما توضیح داده شد ردیاب قابلیت ارسال اطلاعات به روش‌های متفاوت: پیامکی، تماس و GPRS را دارد. اما همین مورد آخر یعنی GPRS به صورتی است که ردیاب اطلاعات خود را بر روی سروی ارسال می‌کند و آن سرور اطلاعات را دسته بندی و مرتب شده در قالب گرافیکی زیبا در یک اپلیکیشن ردیابی یا سامانه وب ردیابی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قطعا پس از بررسی اپلیکیشن ردیابی خیلی از افراد به استفاده از انواع ردیاب خودرو جذب می‎‌شوند زیرا این اپلیکیشن اطلاعات دیگری را نیز جدای از مبحث ردیابی در اختیار کاربر قرار می‌‎دهد.

مواردی که در زمان خرید ردیاب خودرو فندکی باید مد نظر قرار دهید

در زمان خرید ردیاب فندکی مواردی همچون: 

  • خرید از شرکتی معتبر که چندین سال است سابقه کار در بازار ردیابی و مدیریت ناوگان را دارد.
  • دقت به برند دستگاه و امکاناتی که دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • بررسی اعتبار برند و نظرات کاربران و کارشناس فروش که قصد خرید از او را دارید.
  • ردیاب دارای مهلت تست یا گارانتی باشد.
  • شرکت ارائه دهنده خدمات دارای خدمات پس از فروش باشد.
  • ردیاب قابلیت اتصال به سامانه ردیابی و اپلیکیشن ردیابی را داشته باشد.
  • دستگاه اکثر هشدارهای مهم ردیابی را پشتیبانی کند.

برق ردیاب فندکی چگونه تامین می‌شود؟

برق اصلی دستگاه با استفاده از فندک خودرو تامین می‌شود، اما در شرایطی که خودرو خاموش باشد معمولا ردیاب دارای باتری داخلی است یا اینکه اگر باتری داخلی نداشته باشد دستگاه خاموش می‌شود. البته برخی از دستگاه‌ها قابلیت این را دارند که در صورت خاموش بودن خودرو باز هم برق خود را با استفاده از برق مستقیم خودرو تامین کنند و روشن بمانند.

SOS در ردیاب خودرو فندکی

یکی از امکانات جانبی ردیاب فندکی این است که شما در شرایط اضطراری که درخطر هستید با فشردن کلید SOS می‌توانید دیگران را از این موضوع مطلع کنید تا به کمک شما بیایند. در واقع کلیک SOS در ردیاب خودرو، حکم فرشته نجات را می‌تواند در برخی مواقع بازی کند تا دیگران را از شرایط اضطراری شما مطلع کند.

سوالات متداول

از ردیاب فندکی خودرو در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

ردیاب فندکی به دلیل قابلیت جابجایی و پنهانی که دارد می‌تواند مورد استفاده‌های شخصی، مدیریتی، سازمانی و ... قرار بگیرد. بستگی به نیاز کاربر دارد.

آیا ردیاب فندکی دارای قیمت مناسبی است؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرکت ارائه دهنده خدمات و برند ردیاب مد نظر دارد. توصیه ما این است که قبل از خرید از مشاوره کارشناسان فروش شرکت مد نظر بهره ببرید و پس از آن اقدام به خرید فرمایید.

 

 

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *