ردیاب خودرو

ردیاب ماهواره ای خودرو چیست؟ (ردیاب ماهواره‌ ای پیشرفته خودرو)

ردیاب ماهواره‌ای چیست
4.5
(4)

به احتمال زیاد در وب‌سایت‌های متفاوتی که فروش ردیاب دارند با واژه ردیاب ماهواره ای خودرو یا ردیاب ماهواره ای پیشرفته برخورد داشته‌اید اما برایتان سوال است که این ردیاب چه تفاوتی با دیگر ردیاب‌ها دارد.

در این مقاله جذاب در کنار شما عزیزان هستیم تا به صورت کامل ردیاب ماهواره ای پیشرفته و امکانات آن را برای شما توضیح دهیم پس با ما تا انتها همراه باشید. این مقاله به شما در مسیر خرید ردیاب خودرو کمک بسیاری خواهد کرد.

ردیاب ماهواره ای خودرو چیست؟ چطور کار می‌کند؟

به طورکلی عملکرد کلیه‌ ردیاب‌ها در ابتدای قضیه معمولا یکی است، منظور این است که اغلب ردیاب‌های امروزی دارای ماژول GPS و ماژول GSM هستند که با استفاده از ماژول GPS به ماهواره‌ها متصل می‌شوند و موقعیت مکانی خودشان را به دست می‌آورند و پس از آن با استفاده از ماژول GSM ، آنتن‌های مخابراتی و یک عدد سیم کارت،  اقدام به ارسال اطلاعات برای کاربران می‌کنند.

ردیاب ماهواره ای خودرو یا ردیاب ماهواره ای پیشرفته نیز از این قاعده مستثنی نیست و برقراری ارتباط اولیه‌اش به همین صورت است.

ردیاب‌ها در عملکردهای بعدی‌شان تفاوت‌های عمده دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع ردیاب خودرو و تفاوت آنها با ردیاب ماهواره ای خودرو پیشرفته

ردیاب‌های خودرویی انواع متفاوتی دارند و هر کدام کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند که هرکدام از آنها را به صورت مفصل در وب سایت توضیح داده‌ایم این ردیاب‌های به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

ردیاب آهنربایی

ردیاب OBDII

ردیاب شخصی

ردیاب ماهواره ای پیشرفته خودرو

که در این مقاله به توضیحات لازم در خصوص ردیاب ماهواره ای پیشرفته پرداخته‌ایم.

این ردیاب‌های تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که در مقاله راهنمای خرید ردیاب خودرو به صورت مفصل شما را در این مسیر آموزش داده‌ایم، اما تفاوت عمده ردیاب خودرو ماهواره ای با دیگر ردیاب‌ها این است که این ردیاب‌ها در نصب ردیاب خودرو کمی بیشتر پیچیدگی دارند به دلیل داشتن سیم‌های متعدد و هر کدام از این سیم‌ها امکاناتی ویژه در اختیار شما قرار می‌دهند و همچنین این ردیاب‌ها از جهت افزایش امنیت خودرو مکان نصب ردیاب را باید در نظر داشته باشید.

ردیاب پیشرفته خودرو

امکانات ویژه ردیاب خودرو ماهواره ای پیشرفته

ردیاب‌خودرو ماهواره ای متداول‌ترین ردیاب در میان دیگر ردیاب‌ها به حساب می‌رود و امکاناتی ویژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد این امکانات عبارتند از:

1. هشدار خاموش و روشن شدن خودرو از راه دور که شما را از باز شدن سوئیچ یا بستن آن مطلع می‌کند یعنی اگر فردی اقدام به روشن کردن خودرو شما کند ردیاب به شما اطلاع می‌دهد و شما می‌توانید خودتان را سریعا به خودرو برسانید و از سرقت آن جلوگیری کنید. یا اینکه اگر خودرو را به راننده می‌سپارید و می‌خواهید مطلع شوید چه زمانی خودرو را روشن کرده است با استفاده از این کاربرد می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

2. هشدار سرقت باتری خودرو یکی از کاربردهای فوق العاده ردیاب خودرو است زیرا برخی سارقین فقط به قصد سرقت باتری خودرو به سمت یک خودرو می‌روند با استفاده از این هشدار شما می‌توانید از جدا شدن باتری خودرو از ردیاب مطلع شوید. این اطلاعات را ردیاب به دلیل داشتن باتری داخلی می‌تواند برای شما ارسال کند.

3. هشدار سرقت ردیاب خودرو یکی دیگر از امکانات ردیاب است که اگر فردی اقدام به سرقت ردیاب کند ردیاب خودرو ماهواره ای پیشرفته این موضوع را تشخیص می‌دهد و شما را از این موضوع مطلع می‌کند.

4. یادآوری سرویس‌های دوره ای خودرو، خودروتان را به تعمیرات دوره‌ای یا سرویس که می‌برید می‌توانید این موضوع را در اپلیکیشن ردیاب خودرو ثبت کنید و زمانی که موعد آن رسید هشداری دریافت کنید و نسبت به تعمیر ردیاب خودرو اقدام کنید.

5. نمایش موقعیت مکانی دقیق خودرو، با استفاده از ماژول جی پی اس که در بالا نیز به آن اشاره شد شما می‌توانید موقعیت دقیق مکانی خودرو را تشخیص دهید و بدانید که خودرو شما در هر زمان دلخواه کجاست.

6. ارائه تاریخچه مسیر خودرو یکی از کاربردهای فوق‌العاده ردیاب ماهواره ای خودرو است، یعنی به شما زمان را مشخص می‌کنید و اپلیکیشن ردیابی با اتصال به ردیاب به شما نشان می‌دهد که چه مسیرهایی را خودرو طی کرده است.

7. ارائه گزارشاتی مهم همانند توقفات، کاردرجا و … ، این گزارشات محبوب مدیران ناوگان است که با استفاده از سیستم‌ مدیریت ناوگان به بررسی وسایل نقلیه سازمان خود می‌پردازند و باعث می‌شوند بهترین راندمان را وسایل نقلیه شرکت آنها داشته باشد. معمولا این سیستم‌ها نرم افزار مخصوص مدیریت ناوگان دارند.

8. بررسی ولتاژ لحظه ای خودرو موردی است که به شما کمک می‌کند عملکرد باتری خودرو و ولتاژ برق موجود در خودرو را مورد بررسی قرار دهید این مورد در برق خودرو بسیار کاربردی است.

9. بررسی سرعت لحظه ای خودرو در ردیاب ماهواره ای خودرو پیشرفته به شما کمک می‌کند با خیالی آسوده‌تر خودرو را به جوانان و دیگران بسپارید، زیرا می‌توانید سرعت لحظه‌ای آنها را مورد بررسی قرار دهید و در راستای استفاده بهینه از خودرو به آنها کمک کنید.

10. هشدار ترمز ناگهانی یا رانندگی غیر استاندارد که می‌توانید نحوه رانندگی راننده را نیز مورد بررسی قرار دهید حتی برخی ردیاب‌های خودرویی همانند تلتونیکا FMB920 به شما کمک می‌کند که رانندگی سبز و مطمئن راننده را مورد بررسی قرار دهید.

11. هشدار حمل با جرثقیل و بکسل شدن خودرو ، برخی از سرقت‌ها این روزها با استفاده از بکسل و حمل با جرثقیل انجام می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از این کاربرد ردیاب با خیال راحت‌تری خودروتان را نگهداری کنید. و دست سارقین را ببندید!

12. و بسیاری امکانات دیگر…

تیم ردیاب من با ارائه دو پک ردیاب حرفه ای ردیاب من و ردیاب پایه ردیاب من دو مدل ردیاب پیشرفته ماهواره ای خودرو را تقدیم شما بزرگواران می‌کند.

ردیاب ماهواره‌ای پیشرفته خودرو

ردیاب ماهواره ای خودرو به چه صورت اطلاعات را برای شما ارسال می‌کند؟

ردیاب ماهواره ای به دو صورت برای شما ارسال اطلاعات می‌کند، یا از طریق پیامک و یا از طریق اپلیکیشن ردیابی همانند اپلیکیشن ردیاب من.

معمولا پیامک محبوب کاربران نیست و امکانات کم‌تری نسبت به اپلیکیشن دارد اما اپلیکیشن اطلاعات دقیق کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیامک یک نقطه امن برای صاحبین خودرو است که اگر در محیطی اینترنت را سیم کارت پشتیبانی نمی‌کرد و اپلیکیشن از کار افتاده بود شما بتوانید با استفاده از پیامک اطلاعت لازم را از ردیاب خودرو دریافت کنید.

نکته جالب اینجاست که شما با استفاده از اپلیکیشن ردیابی در برخی موارد می‌توانید به ردیابی خودرو از طریق موبایل نیز بپردازید.

آیا خرید ردیاب ماهواره ای امری مهم است؟!

در واقع بله خرید ردیاب خودرو یکی از مهم‌ترین مسائل در راستای افزایش امنیت خودرو، نظارت و مدیریت بر خودرو است شما با داشتن ردیاب ماهواره ای با خیالی آسوده‌تر به نگهداری از خودروتان می‌پردازید.

 

تفاوت عمده ردیاب ماهواره‌ای و پیشرفته خودرو با دیگر ردیاب‌ها چیست؟

بزرگترین تفاوت ردیاب ماهواره‌ای با دیگر ردیاب‌ها در امکانات و کاربردهای بیشتر آن است و همچنین در نصب ردیاب ماهواره‌ای نسبت به دیگر ردیاب ها پیچیدگی هایی دارد که نیاز به نصاب یا فردی دارید که با برق خودرو آشنا باشد.

قیمت ردیاب ماهواره‌ای خودرو چقدر است؟

قیمت این ردیاب‌ها با توجه به مدل‌های متفاوتی که در بازار موجود است فرق می‌کند، توصیه می‌کنیم در وب سایت ردیاب من به بررسی این ردیاب ها و قیمت آنها بپردازید.

بزرگوار به این مطلب امتیاز دهید

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. شمارش آرا: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

author-avatar

درباره تیم فنی

تیم فنی ردیاب من محتواهایی کاربردی و حرفه‌ای را در وبلاگ ردیاب من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ✌️ از خواندن مقالات غافل نشوید. استفاده از مقالات با ذکر منبع بلامانع است.

2 نظر در “ردیاب ماهواره ای خودرو چیست؟ (ردیاب ماهواره‌ ای پیشرفته خودرو)

  1. Sadegh گفت:

    ردیاباتون حرف نداره ممنون از پستای اموزشی و معرفی محصولات خوبتون

    1. تیم فنی گفت:

      درود بر شما

      سپاس از لطف و نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *